Account Manager IDS - vikariat
OK-Q8 AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OK-Q8 AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!
Vi söker en Account Manager som vill vara med på vår spännande resa för att utveckla OKQ8 's försäljning av drivmedel. Som Account Manager ansvarar du för samtliga företagskunder i södra Svealand samt Götaland inom vårt affärsområde IDS. Affärsområdet IDS är OKQ8:s servicekoncept för tung yrkestrafik. Tjänsten är ett vikariat på 1 år med önskan om start i 1 juni 2021. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.
Du ansvarar i första hand för försäljning av IDS kort inom ditt geografiska område mot åkerier, speditörer samt större transportorganisationer. Du arbetar fokuserat, strukturerat och proaktivt för att uppnå våra försäljningsmål samt utveckla nya affärsmöjligheter. Rollen innebär förutom försäljning ett budgetansvar, konkurrentbevakning, kundvård och prospektering.
Ditt tillhörande kontor är beläget i Göteborg men att utgå och arbeta hemifrån är heller inget problem.
Ansvarsområden
- Ansvarig för försäljning av IDS kort i området
- Nybearbetning av transportkunder
- Utveckla befintliga kunder
- Ansvar for volymer, marginaler, rabatter och krediter
- Relationsförsäljning
Vi söker
För att lyckas i rollen behöver du vara operativ, proaktiv och ha goda kunskaper och erfarenhet inom branschen. Vidare har du mycket god kunskap kring försäljningsmekanismer, B2B försäljning och kundrelationer.
Vi söker dig som har minst 5 års yrkeserfarenhet från en liknande roll. Vi ser även att goda kunskaper i Office paketet. Du är relationsbyggande och affärsmässig i din kommunikation med såväl kunder som kollegor. Vi ser gärna att du bor i Göteborgsområdet.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Engman via
peter.engman@okq8.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.
- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning 6 månader eller längre
Publiceringsdatum2021-04-01ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOK-Q8 AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OK-Q8 AB (org.nr 556027-3244),
https://www.okq8.se/jobba-hos-okq8/ Arbetsplats OKQ8
Jobbnummer 5669595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.