AB Lindra söker assisterande butiksföreståndare.

Lindra Ideell Fören / Chefsjobb / Stockholm
2024-06-07


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindra Ideell Fören i Stockholm, Vallentuna, Kungsbacka eller i hela Sverige

AB Lindra söker assisterande butiksföreståndare till
Nyöppnad secondhandbutik i Bromma Blocks
Den självklara platsen för dig som gillar människor, second hand och försäljning.
AB Lindra är i en tillväxtfas och vi söker en assisterande butiksföreståndare till vår nya butik i Bromma Blocks som vi planerar att öppna under hösten 2024.
När du väljer att bli en medarbetare i Lindras butiker kommer det att innebära att du får vara med och göra en insats för andra. Överskottet från Lindras butiker går nämligen till biståndsinsatser genom Human Bridge stiftelse.
Human Bridge Stiftelses främsta syfte är att förbättra levnadsvillkor för utsatta människor genom insatser i form av materialbistånd. Primärt handlar detta om att samla in och rekonditionera/reparera sjukvårdsutrustning och material som sedan doneras till sjukhus runtom i världen. På så sätt vill vi bidra till att öka kvaliteten på den vård som erbjuds människor i utsatta länder. Härutöver förser vi även människor med kläder och andra förnödenheter i humanitära insatser. www.humanbridge.se
I våra butiker och verksamheter erbjuder vi också arbetsträning och praktik för människor som ligger långt från arbetsmarknaden och behöver en nystart.
Din roll
Som assisterande butiksföreståndare i Lindra förväntas du planera, arbetsleda, följa upp och utveckla verksamheten i den aktuella butiken. Detta betyder att du har ansvar för butikens verksamhet genom daglig ledning och fördelning av arbetet med fokus på försäljning.
Detta sker praktiskt genom daglig ledning och fördelning av arbetet för anställd personal såväl som för deltagare i arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering, praktik samt volontärarbete.
Rollen innebär även ett kontinuerligt arbete med att säkerställa rätt kvalitet vad gäller:
• Introduktion, arbetsledning och bemötande av anställda
• Introduktion, handledning och bemötande av deltagare i verksamheten i samarbete med andra medarbetare.
• Beredning av varor till försäljning i butik
• Efterlevnad av fastställda rutiner i verksamheten
• Försäljningsprocessen inklusive bemötande av kunder
• Personal- och arbetsmiljöansvar, där vissa ansvar ges i särskild och personlig delegering.
• Kommunikation med samarbetspartners (Arbetsförmedlingen, kommun, Försäkringskassan, etc.)

Genom intern återkoppling till och i samråd med andra ledare, bidrar ditt arbete till utvecklade arbetssätt inom organisationen där du kommer att rapportera till butiksansvarig som du har ett nära samarbete med.
Erfarenhet och övriga särskilda kunskapskrav
• 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande genom erfarenhet
• Erfarenhet från arbete och arbetsledning i secondhand-butik
• Förståelse för ekonomiska rapporter och analys därav
• Förståelse för arbetsrättsliga regler och sammanhang
• B-körkort
• Har lätt att utrycka dig flytande på svenska i tal och skrift
Vi tror att du:
Har en god förmåga att arbeta målinriktat och metodiskt och ser helheten i verksamheten. Vidare är du tydlig i din kommunikation, vågar ta ett stort ansvar hitta lösningar för att skapa en god arbetsmiljö med fokus på försäljning och kundmöten. Du är van att arbeta mot uppsatta mål och har erfarenhet av budgetarbete samt ekonomisk uppföljning.
Många händelser och många personer kommer att efterfråga din uppmärksamhet - och det behöver du förhålla dig till på ett lugnt sätt. Du behöver kunna avgöra både vad som är viktigt och vad som är bråttom.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut.
Vi kommer att vilja att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. Nedan kan du ansöka om utdrag ut belastningsregistret.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/
Vi förutsätter att du:
• är en social och lyssnande person som har lätt för relationsbygge och har ett engagemang och hjärta för människor i och i risk för utanförskap
• har fokus på försäljning och goda kundmöten
• är van vid att möta människor i olika livssituationer och sammanhang och känner dig trygg med att arbeta i en mångkulturell kontext
• är självgående, ansvarstagande och tycker om att arbeta målinriktat och strukturerat för att utveckla verksamheten och driva processer framåt
• delar vår värdegrund om människors lika värde.
Meriterande om du därtill har:
• erfarenhet av socialt arbete med människor i utsatta livssituationer
• erfarenhet av samverkan mellan offentliga myndigheter och idéburen sektor
• en social och kommunikativ förmåga
Vi erbjuder dig
Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal genom Handelsanställdas förbund/Detaljhandelsavtalet.
Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd.
Arbetsgivaren
Lindra AB https://lindra.se


Din ansökan skickar du till adm@humanbridge.se
Ansök senast 2024-07-31. Märk din ansökan med "Assisterande Butiksföreståndare Bromma B".
Tillträde efter överenskommelse under hösten 2024. Anställningen inleds med provanställning.
För frågor om tjänsten svarar Verksamhetsledare/Regionchef Stockholm Helena Edberg
helena.edberg@lindra.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-31
E-post: adm@humanbridge.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ass butiksföreståndare Bromma".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindra Ideell Fören, https://lindra.se
Ulvsundavägen 185-193 (visa karta)
168 67  BROMMA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindra Bromma Blocks

Kontakt
Verksamhetsledare
Helena Edberg
helena.edberg@lindra.se

Jobbnummer
8734862


Prenumerera på jobb från Lindra Ideell Fören

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindra Ideell Fören: