3 St. Hr Specialister/konsulter
Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
2016-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "3 St. Hr Specialister/konsulter" (publicerad 2016-02-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Håbo,
Sigtuna,
Upplands-Bro,
Knivsta,
Österåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo,
Upplands-Bro,
Enköping,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Håbo kommun är en attraktiv tillväxtkommun i Mälardalsregionen.
Vi värdesätter våra medarbetares bidrag till verksamheternas utveckling. Vi är 1 400. anställda.
I kommunen finns ett hundratal olika yrken, alla med fokus på att leverera god service och professionella välfärdstjänster till våra medborgare.
Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Håbo kommun!
Personalavdelningen tillhör kommunstyrelsens förvaltning med uppgift att bistå nämnden och verksamheterna i deras arbete.
Uppdraget är att arbeta kommunövergripande för att leda, samordna och utveckla det interna personalarbetet.
Personalavdelningen arbetar strategiskt och stödjande för att utveckla och stärka Håbo kommuns arbetsgivarvarumärke i syfte att attrahera och behålla kompetens.
Personalchefen ansvarar för avdelningen som består av en löne- och en personalfunktion med elva medarbetare, varav fem arbetar på personalfunktionen.
Personalavdelningen generationsväxlar och söker tre nya kollegor med erfarenhet och kompetens inom dessa huvudområden;
• Rekrytering och arbetsgivarmärke
• Arbetsrätt och lönebildning
• Arbetsmiljö och rehabilitering
Uppdraget
Ditt uppdrag är att arbeta konsultativt och uppföljande som stöd till verksamheternas chefer och medarbetare. Du ansvarar för att driva kommungemensamma HR-processer och utvecklingsarbete inom HR-området. Rollen omfattar såväl operativt som strategiskt arbete med stor möjlighet till påverkan. Du kommer att i första hand vara specialiserad inom något av de angivna områdena rekrytering, arbetsrätt/lönebildning eller arbetsmiljö/rehabilitering.
Publiceringsdatum2016-02-19UtbildningsbakgrundVi söker dig som har en akademisk examen inom HR/PA och som också har en erfarenhet av kvalificerat HR-arbete.
KvalifikationerDu har tidigare yrkeserfarenhet inom något av områdena rekrytering, arbetsrätt/lönebildning eller arbetsmiljö/rehabilitering. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med organisationsutveckling och/eller Företagshälsovård.
Som person är du initiativrik och nyfiken. Du har hög integritet och en god analytisk förmåga samt är en tydlig och god kommunikatör i såväl tal som skrift. Du jobbar utifrån ett lösningsorienterat perspektiv där omvärldsbevakning är en naturlig del i ditt arbetssätt.
Du har en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa goda relationer med kollegor, chefer och medarbetare.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor och flexibla arbetstider. Du har stora möjligheter att påverka och utveckla ditt uppdrag.
Vi erbjuder dig även tid för friskvård, friskvårdsbidrag och friskvårdsaktiviteter.
I Håbo satsar vi på kompetens- och karriärutveckling samt möjlighet att delta i nätverk.
TillträdeSnarast
Sysselsättningsgrad
Heltid
ErsättningIndividuell lönesättning
Sista ansökningsdag
11 mars 2016
Referensnummer för detta jobbAnge ref.nr 1158 i ansökan.
Ange gärna i din ansökan vilket av arbetsområdena du är särskilt intresserad av.
Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.
Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarisa Lindblom, Personalchef 0171 - 525 21
marisa.lindblom@habo.seFöretagHåbo kommun
AdressHåbo kommun
Centrumleden 1
74680 BÅLSTA
KontorsadressCentrumleden 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2680909
Observera att sista ansökningsdag har passerat.