2:nd line tekniker till Klient plattform

Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

JobQuest behöver en 2: a linjens tekniker för support på kunds klientplattform!

I dina arbetsuppgifter kommer du att utgöra användarstöd i 2 linjens support, hantera ärenden via kundens ärendehanteringssystem och agera som IT-stöd för verksamheten. Du kommer att arbeta med underhåll och utveckling av IT: s klientplattform samt test och certifiering på hårdvara (PC och mobila klienter) för att säkerställa funktionalitet på klientplattformen. Du kommer också att arbeta med serviceförfrågningar om aktivering av applikationer (förpackning och testning) för distribution av SCCM.

Arbetstiden är heltid.

Uppdraget är en del av JobQuest konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos JobQuest men din placering kommer att vara som konsult hos vår kund.

Kompetenskrav:

Som person är du noggrann och ansvarstagande.
Du tycker att samarbete är viktigt och är generös med att dela med dig av din kunskap
Du är nyfiken, kreativ och gillar att ta initiativ inom ramen för gruppens mål
Du arbetar strukturerat, är analytisk och har god prioriteringsförmåga
Du kommunicerar flytande på svenska och har mycket goda kunskaper av engelska
Erfarenhet av SCCM 2012 inkl. MDT
Kunskap om ITIL
Erfarenhet av Airwatch MDM
Erfarenhet av Windows 7, Windows 10, Android, IOS,
Erfarenhet av Office 2013 och Office 365/Azure
Tidigare arbetat inom Helpdesk och gett support
Erfarenhet av Windows Server OS
Erfarenhet av Active Directory
Erfarenhet av Terminal Services

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen.

Din ansökan ska innehålla cv på engelska och ett personligt brev på svenska, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten).

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Kollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-24

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therés Rydell

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
3455381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: