2 kvalificerade administratörer
Ljusdals kommun / Administratörsjobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ljusdal,
Nordanstig,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Söderhamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal,
Hudiksvall,
Bollnäs,
Ånge,
Ockelbo eller i
hela Sverige Individ- och familjeomsorgens barn- och familjeenhet
Ljusdals kommun är beläget i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. I vår kommun är det nära till allt som hör till livets goda, ett rikt kulturliv och en mångfald av aktiviteter och sevärdheter! För dig som är naturintresserad finns oändliga möjligheter till upplevelser utöver det vanliga.
Tillsammans arbetar vi i kommunen med allt som är viktigt i våra
kommuninvånares vardag. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare. Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet?
Hjälp oss hjälpa! Vi förstärker det administrativa interna stödet för att avlasta socialsekreterarna administrativa uppgifter och samtidigt förstärka den interna kontrollen och uppföljningen av arbetet. Vi har tre kvalificerade administratörer och ska nu förstärka med två till för att öka stödet till socialsekreterarna som arbetar med ensamkommande barn respektive familjehemsplacerade barn
I arbetsuppgifterna ingår bland annat: genomföra internkontroller, säkerställa att beslut registreras korrekt i ärendehanteringssystemet, kontrollera beslutsunderlag, kommunicera och expediera handlingar, återsöka medel från Migrationsverket, upprätta avtal med familjehem, registrera familjehem i resursbanken, följa upp ej verksställda beslut avseende kontaktpersoner och kontaktfamiljer etc.
Du ska ha dokumenterad flerårig erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter. Gärna universitets- eller högskoleutbildning, dokumenterad erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorg samt erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Treserva. Goda färdigheter i Officepaket (till exempel Word och Excel) och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav. Provanställning kan komma att tillämpas. Körkort är ett krav.
Vi erbjuder: Vidareutbildning utifrån vår kompetensplan. Efter att ha jobbat hos oss i några år så kan du räkna med en längre utbildning. Särskilda lönesatsningar pågår. Vi erbjuder bl a friskvårdspeng och möjlighet att växla in semestertillägg mot extra semesterdagar. Möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar. B-körkort krävs för samtliga tjänster. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Tillsvidareanställning med tillträde 2016-01-01. Heltid.
Enhetschef Chatarina Plomér, 0651-180 94, 070-257 38 62
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln 0651-180 00
2015-12-21
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.
Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.
Publiceringsdatum2015-11-23KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChatarina Plomér
FöretagLjusdals kommun
AdressLjusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal
KontorsadressNorra Järnvägsgatan 21
Jobbnummer 2541703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.