1:st line supportekniker
Kemikalieinspektionen, IT-enheten / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kemikalieinspektionen, IT-enheten i Sundbyberg Kemikalieinspektionen är en myndighet under regeringen. Vi arbetar i Sverige, inom EU och internationellt för att utveckla lagstiftning och andra insatser som främjar god hälsa och bättre miljö. Vi har tillsyn över reglerna för kemiska produkter och ämnen i varor och gör inspektioner. Vi granskar och godkänner bekämpningsmedel innan de får användas. Vårt miljökvalitetsmål är Giftfri miljö. Kemikalieinspektionen har cirka 280 medarbetare och ligger centralt i Sundbyberg.
Ekonomiska sekretariatet ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer inom sekretariatets ansvarsområde. Sekretariatet initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, kvalitetssamordning, IT, växel och reception. Inom Ekonomisekretariatet finns en Redovisningsenhet och en IT-enhet.
IT-enheten ansvarar för myndighetens strategiska IT-frågor, tillhandahåller vår gemensamma IT-plattform samt tillgodoser myndighetens behov av IT-lösningar, support och service. I IT-enheten ingår funktioner för servicedesk, drift, utveckling, säkerhet, förvaltning, vaktmästeri och reception.
Publiceringsdatum2017-08-16ArbetsuppgifterÄr du intresserad av IT och tycker om att hjälpa andra? Kemikalieinspektionens IT-enhet söker nu sin nästa medarbetare som ska jobba med 1st-linesupport. Som 1st line-supporttekniker kommer du in ett härligt team med positiv anda. Befintliga roller i teamet bland annat drifttekniker, systemförvaltare, systemutvecklare och säkerhetstekniker. I din roll kommer du ge support till Kemikalieinspektionens medarbetare.
Arbetsuppgifter• Bemanna vår servicedesk och agera 1st-line support
• Hantera inkommande supportärenden och hjälpa användare på plats
• Hantera och administrera vår Windows 10-plattform inklusive felsökning, konfiguration och applikationshantering
• Installera och hantera datorer, skärmar, mobiltelefoner samt tillbehör
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Treårig gymnasieutbildning med IT-inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Minst sex månaders erfarenhet av liknande IT-supportarbete via telefon och på platsen-hjälp.
Du behöver också kunna uttrycka sig väl i tal och skrift (svenska och engelska).
För att passa i rollen som 1st line-supporttekniker tror vi att du är junior inom IT-supporten med ett stort tekniskt intresse. Du ser problemlösning som något kul och utvecklande och brinner för att ge en bra service till dina kunder. Du tycker lika mycket om att arbete självständigt som tillsammans i ett team och du har förmåga att behålla lugnet även under stressade situationer där arbetsbördan kan vara hög. Du kan förmedla information på ett vänligt, tydligt och pedagogisk sätt.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Kemikalieinspektionen bedriver ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter.
Vi har gjort vårt medieval och undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställningen föregås av en provanställning på sex månader. .
Ersättning Månadslön. Individuell lönesättning. Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-06
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: 2.3.a-H17-06311
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Lindén 08-519 41 125
Mahnaz Persson 08-519 411 24
FöretagKemikalieinspektionen, IT-enheten
AdressKemikalieinspektionen, IT-enheten
Box 2
17213 SUNDBYBERG
KontorsadressEsplanaden 3 A SUNDBYBERG
Jobbnummer 3645937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.