1st line servicedesk inom Office 365/Sharepoint
InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Vårgårda,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vill du utmanas i en supportroll inom bl.a. Office 365?
InfoCare söker nu för kommunal verksamhet ett antal servicedeskmedarbetare inom Office 365/Sharepoint.
OM TJÄNSTEN
Som servicedeskmedarbetare förväntas du ta emot och besvara interna användares varierande tekniska problem. Tjänsten ligger på 1st line nivå, vilket innebär att du kommer ge enklare support till användarna som ringer in. Det är viktigt att du kan kommunicera tekniska termer till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Utöver servicedeskmedarbetare söker vi en ny medarbetare i en kombinationsroll som kommer agera som 1st line support samt teamleader med samma typ av kompetens plus erfarenhet som teamleader.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad och tänker på hur ditt bemötande påverkar slutanvändaren. Förmåga att arbeta självständigt samt att fokusera på resultat samt leverans. Ha god förståelse för kunders olika behov gällande supportärenden, vilket kräver stor grad av lyhördhet.
DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Du ska ha arbetat med IT-support i 3-5 års samt ha arbetat med support i närtid.
Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Kunskaper inom dessa program/system önskas:
Windows OS (7/8/10)
MS Office 365
Generell felsökning av mjukvara, hårdvara och nätverk
Någon typ av ärendehanteringssystem
Erfarenhet av ITIL
Det är meriterande om du har arbetat med SQL Server, Sharepoint och WMware
Uppdraget startar i mars och urval kommer ske löpande fram till mitten på januari. Sök därför omgående vid intresse.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till kund.
OM INFOCARE
InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-12-22ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-19
Ange följande referens när du ansöker: 917/653
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
Forfragningar.SE@infocare.comFöretagInfoCare
AdressInfoCare
42131
42131 1480
KontorsadressF O Petersonsgata 30, 421 31, Västra Frölunda
Jobbnummer 3872599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.