Webbstrateg

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad vilket innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld och energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2018-01-24

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla Göteborgs Stads externa digitala kanaler och service? Webbstrategiska verksamheten söker nu en webbstrateg med fokus på stöd till förvaltningar och bolag i deras digitala kommunikation till boende, besökare och företagare.

När du arbetar hos oss blir du en del av en engagerad grupp med gott arbetsklimat. Vi befinner oss i en spännande fas då vi tillsammans med andra verksamheter utvecklar Göteborgs Stads närvaro på internet.

Tillsammans med övriga medarbetare kommer du att delta i det dagliga arbetet med att ge råd, utbilda och stödja Göteborgs Stads verksamheter i deras digitala kommunikation och service. Du kommer också delta i olika projekt samt genomföra tester och utvärderingar av utveckling utifrån användarnas behov.



Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom webb, media, journalistik eller motsvarande och väldokumenterad erfarenhet av webbkommunikation. I dina tidigare uppdrag har du arbetat med redaktionell samordning i digitala kanaler och har erfarenhet av att leda grupper och processer mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har kunskap i publiceringsverktyget WCM. Det är meriterande om du har fördjupad kunskap inom webbtillgänglighet och användarcentrerad utveckling.

Vi söker dig som har ett stort intresse för digital kommunikation och dess möjligheter. Du kan stödja, förklara och förankra komplexa frågor och samband. Du är en god skribent och brinner för att ge service till såväl boende, besökare och företagare som Göteborgs Stads verksamheter och kommunikatörer. Som person är du är social, lyhörd och hittar lösningar på de utmaningar du ställs inför. Du kan arbeta med flera olika frågor samtidigt och dessutom ta tag i nya uppgifter som snabbt ska lösas.

Ditt arbetssätt präglas av att du entusiasmerar andra och skapar drivkraft i de uppdrag du leder eller deltar i. Du har också förmåga att se helheter och sätta dig in såväl användarnas som verksamheternas behov. Självklart delar du förvaltningens och Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.


ÖVRIGT

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-05-01 , upphör: 2019-01-21 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: A749830
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmgren 031-365 00 52

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3921981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: