Webbsamordnare till Stockholm
Statens Servicecenter / Webbmasterjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla webbmasterjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Kommunikationsavdelningens digitala grupp arbetar med förvaltning av såväl externwebb som intranät. Gruppen består av förvaltningsledare, digital strateg, webbanalytiker och webbsamordnare. På kommunikationsavdelningen arbetar tio personer i dagsläget och vi växer.
Som webbsamordare säkerställer du att webbplatsernas innehåll är korrekt och uppdaterat på operativ nivå. Du jobbar med tillgänglighet, sökbarhet och användbarhet som utgångspunkt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvarig för att webbplatsens innehåll systematiskt underhålls
• Sammankalla och leda webbråd för att fånga behov av vidareutveckling
• Samordna behov från redaktörer och informationsansvariga och delge dessa till förvaltningsledning
• Bevaka siduppdateringar
• Skapar nya strukturer utifrån behov i samråd med kommunikatörer
• Genomföra utbildning i SiteVision samt utbildningsmaterial på redaktionell nivå
Firstlinesupport för informationsansvariga och redaktörer vid problem
Publiceringsdatum2020-12-07Kvalifikationer• Kommunikationsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst tre års erfarenhet av redaktionellt arbete i offentlig förvaltning
• Erfarenhet av SiteVision
Vi ser att du har dessa förmågor:
• Förmåga att vara stödjande, konsultativ och lösningsorienterad
• Förmåga att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Vana att arbeta med innehålls-, målgrupps- och klarspråksanpassning utifrån ett serviceperspektiv samt kravfångst
Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100% med placeringsort i Stockholm. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Det förekommer en del resande i tjänsten.
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 27 december. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5477934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.