Webbredaktör till kommunikationsstaben, HK, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skatteverkets kommunikationsstab har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation. Ett av ansvarsområdena är webbplatsen skatteverket.se, som har mer än 40 miljoner besök varje år.
Inom kommunikationsstaben finns i dag en webbgrupp som arbetar med innehåll, struktur och funktionalitet. I webbgruppen ingår fyra webbredaktörer, en webbstrateg, en sök- och analysexpert och en interaktionsdesigner. Webbgruppen ingår i press- och webbfunktionen. En av våra medarbetare ska vara föräldraledig från försommaren och därför söker vi nu en vikarierande redaktör.
Ditt nya jobb som Webbredaktör innebär att:
• med hjälp av Skatteverkets experter löpande förvalta informationen på skatteverket.se så att den är aktuell och korrekt.
• i dialog med Skatteverkets experter utforma, redigera och publicera målgruppsanpassad, relevant och effektiv information på skatteverket.se
• bidra till att utveckla vårt sätt att arbeta med skatteverket.se
• bidra till samordningen av externa och interna kommunikationsinsatser.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område, exempelvis journalistik eller kommunikation
• har några års erfarenhet av liknande arbete
• är en noggrann och skicklig redaktör/skribent med erfarenhet av målgruppsanpassad samhällsinformation
• har goda kunskaper i något webbpubliceringsverktyg, till exempel Sitevision
• arbetar självständigt och är lyhörd för de behov som finns
• har lätt att knyta kontakter och samarbeta med olika delar av en stor organisation
• är strukturerad och analytisk
• har lätt att se helheten, prioritera och snabbt sätta dig in i nya sammanhang och ämnen
• är engagerad, har egen drivkraft och tar stort eget ansvar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med en myndighets webbplats.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är ett föräldravikariat under ca 9 månader.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 18 april!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-04-05Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaja Fröman, Presschef 010-5723285
Caroline Ericsäter, HR-konsult 010-5723940
caroline.ericsater@skatteverket.seRolf Larsson, Facklig kontaktperson SACO 010-574 89 51
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1513930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.