Webbredaktör till kommunikationsstaben, HK, Solna
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
2012-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Webbredaktör till kommunikationsstaben, HK, Solna" (publicerad 2013-04-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Skatteverkets kommunikationsstab har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation. Ett av ansvarsområdena är webbplatsen skatteverket.se, som har mer än 38 miljoner besök varje år.
Inom kommunikationsstaben finns i dag en webbgrupp som arbetar med innehåll, struktur och funktionalitet. I webbgruppen ingår fyra webbredaktörer, en webbstrateg, en sök- och analysexpert och en interaktionsdesigner. Webbgruppen ingår i press- och webbfunktionen.
Ditt nya jobb innebär att
• med hjälp av Skatteverkets experter löpande förvalta informationen på skatteverket.se så att den är aktuell och korrekt.
• i dialog med Skatteverkets experter utforma, redigera och publicera målgruppsanpassad, relevant och effektiv information på skatteverket.se
• bidra till att utveckla vårt sätt att arbeta med skatteverket.se
• bidra till samordningen av externa och interna kommunikationsinsatser.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område, exempelvis journalistik eller kommunikation
• har minst tre års erfarenhet av liknande arbete
• är en noggrann och skicklig redaktör/skribent med erfarenhet av målgruppsanpassad samhällsinformation
• arbetar självständigt och är lyhörd för de behov som finns
• har goda kunskaper i något webbpubliceringsverktyg, till exempel Sitevision
• har lätt att knyta kontakter och samarbeta med olika delar av en stor organisation
• är strukturerad och analytisk
• har lätt att se helheten, prioritera och snabbt sätta dig in i nya sammanhang och ämnen
• är engagerad, har egen drivkraft och tar stort eget ansvar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med en myndighets webbplats.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare med start omgående enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 10 januari!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-12-21Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaja Fröman, Presschef 010-5723285
Ulrika Fransson, Huvudredaktör 010-5722245
Theresa James, HR-konsult 010-5749364
Rolf Larsson, SACO 010-574 89 51
Jan-Erik Åberg, ST 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1424923
Observera att sista ansökningsdag har passerat.