Webbredaktör Rättviks kommun
Rättviks kommun, / Supportteknikerjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Rättvik,
Leksand,
Mora,
Gagnef,
Orsa eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rättviks kommun, i Rättvik,
Leksand eller i
hela Sverige Rättvik, livskvalitet in på knutarna! Här, mitt i vackra Siljansbygden, finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet, goda pendlingsmöjligheter och service för våra invånare och besökare. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.
Vi söker en webbredaktör.
Som vår webbredaktör arbetar du med att vår webbplats ska vara en länk mellan kommunkoncernen och medborgare och våra besökare.
Webbredaktören har ansvar för det dagliga arbetet med rattvik.se. Arbetet innebär många kontakter med och stöd till kommunens förvaltningar och bolag kring webbfrågor.
Arbetet är brett och varierande. Webbredaktören tillhör kanslienheten och vår kommunchef är informationsansvarig samt ansvarig utgivare. Arbetet sker i nära samarbete med kommunens informatör. Du kommer i viss utsträckning att ta fram annonser, trycksaker såsom foldrar, broschyrer, roll-up med mera i informations- och marknadsföringssyfte. Du ska även utbilda skribenter i CMS-verktyget, grafiska profilen, mallar och klarspråk med mera.
Vi söker dig som är en självständig, drivande, pedagogisk och trygg person som tycker om att utveckla och förnya.
Det är ett krav att du har stor erfarenhet av webbarbete med CMS-verktyg, har utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet inom området information/kommunikation, har grundläggande kunskap om webbens teknik som HTML, CSS, SEO, SEM m.m. har god insikt i användbarhet och tillgänglighet som WCAG 2.0 nivå AA, WAI samt officiella riktlinjerna för hur vi bör arbeta med webbplatser i offentlig sektor, är en god skribent och har blick för det estetiska och bildmässiga, kan koncentrera fakta och samband till överblickbara och begripliga budskap, har erfarenhet av bildredigeringsprogram, kan arbeta i Microsoft Office programvaror?har initiativförmåga och är kreativ, har lätt för att kommunicera med och förmedla information till olika målgrupper. Du måste vara stresstålig, flexibel och ha förmåga att arbeta med många bollar i luften?har god kunskap om gällande lagar och förordningar inom webbpubliceringsområdet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig verksamhet, mallbyggnad och utveckling i SiteVision?social medier, fotografering och rörlig bild, trycksaksproduktion, Adobes kreativa programsvit, Google Analytics eller annat statistikverktyg, kravställning, användartest, upphandling och att samarbeta med externa konsulter, intranät, e-tjänster, appar och mobila webblösningar, klarspråksarbete, den kommunala verksamheten med dess lagar och förordningar.
För att lyckas i rollen som webbredaktör ska du kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du måste ha öga för såväl helhet som detaljer. Rollen kräver att du är intresserad av och förstår möjligheterna med digital kommunikation och har erfarenhet av att omsätta dem i praktiken.Du behöver vara strukturerad och självgående samt ha god samarbetsförmåga.Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform:Tills vidare
Din arbetsplats är belägen i centrala Rättvik, ett stenkast från Siljans strand.
Ansökan skickas till
ulf.israelsson@rattvik.sePubliceringsdatum2016-06-28KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anna.laforet@rattvik.seKontaktUlf Israelsson, Komunchef 024870136 (Jobbtelefon)
ulf.israelsson@rattvik.seFacklig kontaktSusann Woxmark, Vision 024870171 (Jobbtelefon)
susann.woxmark@rattvik.seFöretagRättviks kommun,
AdressRättviks kommun,
BOX 65
79580 RÄTTVIK
KontorsadressStorgatan 20
Rättvik
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0248-70136
Jobbnummer 2929672
Observera att sista ansökningsdag har passerat.