Web Editor till ledande el-bolag
Help at work / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-11-17Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
ArbetsuppgifterFör en kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta med ett av Sveriges största intranät. I det dagliga arbetar du aktivt med att underhålla och uppdatera webbplatser med innehåll. Du planerar innehållet på webbplatsen, skriver och redigerar texter och puffar samt arbetar med bilder och andra grafiska element. Du kan även hantera större och mindre webbprojekt, och du arbetar i ett webbteam där du tillsammans med Web Coordinator och kunder levererar en målgruppsanpassad webbplats som uppfyller kanalens mål och syfte.
Ansvarsområde:
• Underhåll av webbplatser och övriga digitala kanaler
Ansvar
• Arbeta aktivt med att underhålla och uppdatera webbplatser med content.
• Planerar och uppdaterar startsidor och underliggande sidor.
• Skriver puffar samt redigerar bildtexter och rubriker
• I samråd med Image Editor välja bilder och andra grafiska element
• Arbeta med sökords- och sajtoptimering.
• På Web Coordinators uppdrag ha dialog med Information Owners kring innehållet på webbplatsen.
• Hantera inkommande ärenden via CCC:s mailbox rörande innehåll på webbplatsen.
• Känna alla delar av webbplatserna och ha god kännedom om hur de förhåller sig till varandra.
• Följa beslutade riktlinjer och processer för förvaltning och utveckling.
• Säkra kvalitet i publicerat material på webbplatsen
• Skriva nyheter, puffar och notiser.
• Förstå de strategiska ambitionerna med webbplatsen och använda webbplatsens mål och syfte i sitt dagliga arbete.
• Arbeta aktivt tillsammans med Web Coordinator, Quality Assurance Digital Channels och kunder för att leverera en målgruppsanpassad webbplats som uppfyller kanalens mål och syfte.
• Kunna delta i utvecklingsuppdrag
• Vid behov ingå i schemat för "ärendeinkorgen"
ProfilVana att arbeta i Content Mangement-system, erfarenhet från större organisationer.
God engelska och tyska är ett krav.
Ha social kompetens och ett naturligt driv eftersom proaktivitet är ett nyckelord i verksamheten.
Kunna hålla i mindre löpande projekt på webbplatserna tillsammans med informationsägare och kollegor.
Vana att redigera text och bild och webbanpassa texter.
Arbetsuppgifterna kommer att finnas inom såväl Vattenfalls externa som interna sajter som vår redaktion utvecklar och förvaltar.
Digital Communication omfattar i dag ca 30 personer, webredaktörer, tekniska redaktörer, specialistroller för statistik, analys och kvalitetssäkring liksom operativ och administrativ arbetsledning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-29
Ange följande referens när du ansöker: 157
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Kargl,
peder.kargl@helpatwork.seFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1082081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.