Visma EssCom AB söker nya medarbetare till sin Support
Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Software AB i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Enköping eller i
hela Sverige Visma Esscom är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Vill du bidra till att samhället rullar på smidigt och utan onödiga avbrott? Skulle du beskriva dig själv som serviceminded, driven och social? Värdesätter du ett trevligt arbetsklimat som präglas av laganda och en stor portion glädje? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om rollen
Vår support består av en Front- och en Back line. Vi arbetar tätt tillsammans och löser gemensamt de incidenter som våra kunder rapporterar. I din roll som Incident Agent möter du våra kunder i både samtal och via mail med målet att lösa alternativt vidarebefordra incidenterna till 2:nd level.
Nu undrar du säkert vad som kommer att bli dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Som Incident Agent kommer du att:
på ett trevligt och hjälpsamt sätt ta emot, registrera, kategorisera och prioritera de ärenden våra kunder rapporterar
hantera och lösa incidenter i vårt ärendehanteringssystem Salesforce eller i kundens eget system
Tjänsteort är Sundbyberg.
Omfattning: Heltid (40 h per vecka)
Arbetstider: Schemalagd arbetstid där vardagar, kvällar och helger förekommer.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i nära samarbete med kollegor, som är social och driven. Du sätter laget först och bidrar alltid till att göra kunderna mer än nöjda.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundsupport?
Det är förstås toppen om du har det, men om inte kommer du att få den upplärning som tjänsten kräver på plats hos oss.
Tjänsten kan innebära att du får hantera avancerade IT-frågor. Det är därför bra om du har grundläggande kunskaper inom operativsystemet Windows och nätverk. Även grundläggande kunskaper inom hårdvara och dess funktioner är en fördel.
För att lyckas i denna roll behöver du ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
Det är även meriterande, men inte ett krav, om du har kunskaper i finska och norska.
Vilka är vi?
Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller tjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver verkstadsverksamhet, drift och kundsupport i Sverige.
Visma EssCom arbetar aktivt med miljö- och arbetsmiljöfrågor och för en arbetsplats där mångfald och inkludering står i fokus. Hos oss kommer du till en platt organisation med närhet till din chef, där vi har högt i tak i dialogen.
Utmärkande för Visma EssCom är en god och vänlig stämning där vi alltid ställer upp och hjälper varandra, i såväl stort som smått. Vi brukar kalla detta för "EssCom-andan". Vi tycker om att arbeta pragmatiskt och lösningsinriktat, och hos oss kommer kunden alltid i första hand.
Som anställd på Visma EssCom erbjuds du en hälsoförsäkring, ett generöst friskvårdsbidrag och roliga aktiviteter med kollegor. Utöver detta har vi självklart kollektivavtal och tjänstepension. Samt möjlighet till viss mån av hemarbete.
Var hittar du oss?
Vi har kontor runtom i Sverige men för just denna tjänst är det vårt huvudkontor i Sundbyberg som är aktuellt.
Rissneleden 112, 174 57 Sundbyberg
Utanför kontoret finns parkeringsgarage om du kör bil, några platser har dessutom laddstolpar.
Låter detta intressant?
Tveka då inte att skicka in din ansökan. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande.
För frågor kring tjänsten, kontakta:
Jeanette Nyland, supportchef:
jeanette.nyland@visma.comVarmt välkommen med din ansökan!
Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner med plats för dig att växa, både professionellt och som individ. På Visma jobbar du i en snabbrörlig och vänlig miljö med stor möjlighet att påverka. Vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet och flexibilitet.Vi pratar inte bara om den digitala utvecklingen - vi leder den!
Varaktighet, arbetstid
varierande Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-01-05Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-17
FöretagVisma Software AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Visma Software AB (org.nr 556567-5906),
http://www.visma.se/karriar Ansökan E-post:
jeanette.nyland@visma.com Arbetsplats Visma EssCom AB
Kontakt Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220 Jobbnummer 6228002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.