Visionär enhetschef för kontaktcenter med engamemang och driv

Stockholms Stad / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Du som får denna helt nya roll hos oss på Stockholms stad kan förvänta dig spännande och utmanande arbetsuppgifter. I stort kommer du att få vara med och driva utvecklingen kring invånarnas nya
serviceorganisation - vårt nya kontaktcenter. Du får sälja in konceptet och våra tjänster till olika parter inom staden och kommer även hantera nyrekrytering för att bygga upp vår organisation.
Dessutom är det viktigt att du skapar rätt förväntningar på våra tjänster och vårt serviceutbud. Vi blir bland de första i Sverige med detta koncept och målet är att ge service i världsklass.
Ditt uppdrag
Den organisation vi nu vill att du ska vara med och bygga upp är helt ny. Det betyder att du ska bana väg över helt otrampad mark och kan få möjligheten att bygga något alldeles nytt helt från
grunden. Vår vision är att vi om 5 år ska få besök från både när och fjärran, i syfte att lära av oss.
Konkret innebär tjänsten att du bland annat får leda arbetet i det av våra kontaktcenter som är placerat i Tekniska nämndhuset, vilket innebär att du får både budget och personalansvar. Du blir också
ansvarig för att planera och säkerställa att dina medarbetare får kontinuerlig kompetensutveckling och kan möta de krav våra medborgare ställer på oss. Vidare kommer du att ha ansvaret för den
utveckling och förfining av servicen som är nödvändig för att nå ett gott samarbete med verksamhetschefer och kunderna, det vill säga stadens tekniska förvaltningar och bolag.
Det blir också du som driver på arbetet med att knyta nya processer och verksamhetsområden till det tekniska kontaktcentret. Givetvis utför du detta arbete med målet att bedriva verksamheten
kostnadseffektivt - samtidigt som vi levererar hög kvalitet.
En av dina viktigaste arbetsuppgifter i etableringsfasen, blir att möta andra chefer inom Stockholms stads förvaltningar och bolag, och göra nyttan av att vara en del i denna servicehöjande
organisation tydlig för dem. Du kommer ingå i ledningsgruppen tillsammans med enhetschefen för det andra kontaktcentret och den verksamhetschef du rapporterar till. Din placering blir i lokalerna på
Kungsholmen.
Inom Serviceförvaltningen finns två kontaktcenter - ett som arbetar med mjukare frågor och ett som arbetar med mer tekniska frågor, som exempelvis stadsmiljö, trafik, parkering, avfall, bygglov och
miljöfrågor med mera. Våra två kontaktcenter är geografiskt skilda, men ska samarbeta så att invånarna upplever samma service.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du som söker ska ha en lämplig högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning mot juridik eftersom du måste kunna förhålla dig till regelverk och myndighetsutövning. Denna utbildning
kompletterar du med dokumenterad erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete samt gedigen chefserfarenhet från kontaktcenter eller kundtjänstverksamhet. Du behöver ha god vana vid arbete med IT
och tekniska hjälpmedel för att lyckas i rollen. Och det är meriterande om du är van vid att arbeta inom kommunal verksamhet eller annan offentlig verksamhet - alternativt från en idéstyrd
organisation.
Som person har du lätt för att skapa relationer och en naturlig förmåga att nätverka. Du är drivande, analytisk, engagerad och du trivs med att arbeta för att nå högt ställda visioner. Dessutom är du
tydligt resultat- och målinriktad samtidigt som du har lätt för att motivera och samarbeta med andra. Din starka inre drivkraft kombinerar du naturligt med en stabilitet, tydlighet och kapaciteten att
arbeta processinriktat.
Ansökan och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Marie Soldin, Assessio, 0704-10 36 97.
Din intresseanmälan med CV vill vi ha in snarast, dock senast 2009-03-16 viawww.assessio.se/rekrytering.

Publiceringsdatum
2009-02-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enlligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-03-16
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Soldin, 08-775 09 49

Företag
Stockholms Stad

Adress
Stockholms Stad
Årstaängsvägen 1C
10074 Stockholm

Jobbnummer
404755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: