Vingåkers kommun söker en rekryterare/administratör till Vård och omsorg

Vingåkers kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vingåker, Katrineholm, Finspång, Arboga, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vingåkers kommun, Socialförvaltningen i Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

Vård och omsorg innefattar Vingåkers kommuns funktionshinderomsorg och äldreomsorg. Tillsammans ansvarar vi för stödinsatser till cirka 450 invånare i kommunen och hos oss finns 350 engagerade medarbetare. Hela vår äldreomsorg är samlad i samma byggnad i centralorten. I samma byggnad finns även ledningen för funktionshinderomsorgen, tillsammans med delar av den verksamheten. Vår samlade kompetens bidrar till hög service, kvalitativ vård och omsorg och närhet till både kollegor och chef. Hos oss är det effektivt att få tag på rätt person om rätt ärende! Äldreomsorgen består av somatisk avdelning, demensavdelning, korttidsboende och hemtjänst. Funktionshinderomsorgen består av daglig verksamhet, gruppbostäder, socialpsykiatri, personlig assistans och barnverksamhet.

Publiceringsdatum
2022-11-15

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en rekryterare/administratör till vård och omsorg! Vill du arbeta i en organisation där vi uppmuntrar till nytänkande och där du kommer att få en viktig roll i vår kompetensförsörjning? Vill du arbeta konsultativt och älskar rekrytering? Då kan vi ha tjänsten för dig.

Du kommer ingå i vår bemanningsenhet och arbeta tätt tillsammans med våra enhetschefer inom äldreomsorg och funktionshinderomsorg. Tjänsten är ny hos oss och du kommer få möjlighet att vara med och forma dess innehåll. I kommunen finns en rekryteringssamordnare centralt som du också kommer att samarbeta med.

I den här tjänsten kommer ditt fokus vara att effektivisera och kvalitetssäkra vård och omsorgs rekrytering av vikarier och tillsvidareanställda, och under dom perioder då antalet rekryteringar är lägre kommer du att stötta upp verksamheten med andra administrativa uppgifter.
I rollen som rekryterare kommer du att vara ett rekryteringsstöd till våra enhetschefer och arbeta utifrån rekryterande chefs önskemål och behov. Det kan innebära stöttning i behovsanalys, ta fram kravprofil, annonsutformning, göra urvalsarbete, intervju, referenstagning, återkoppling samt efterarbete. Du kommer att ha det samordnande ansvaret i processerna, vilket innebär att du har en övergripande bild kring behovet av rekrytering och på så sätt arbetar strategisk med kompetensförsörjning.

Vi värnar om alla våra kandidater som ser Vingåkers kommun som en eventuell arbetsgivare och vill därför erbjuda ett professionellt bemötande och ge en bra kandidatupplevelse för att stärka Vingåkers kommuns arbetsgivarvarumärke.

I Vingåkers kommun uppmuntrar vi till nytänkande och vi arbetar aktivt för att vara en modern arbetsplats där människor får växa och våra värdeord; våga, ansvar, respekt och stolt arbetar vi aktivt med i vår vardag. Hos oss får du möjlighet att vara med och bidra till utvecklingen av vår bemanningsenhet.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker sedan tidigare har erfarenhet av operativ rekrytering med ett tydligt kundfokus och högt tempo och därför också har kunskap om arbetsrätt och LAS-regler. Vidare ser vi gärna att du också har en relevant utbildning på universitetsnivå.

Då rekryteringen är inriktad på tjänster inom äldreomsorg och funktionshinderomsorg ser vi det som meriterande om du också har erfarenhet av dessa områden. Vi söker dig som är van att arbeta i en tempofylld arbetsmiljö samt är initiativtagande och driver självständigt processer framåt. För att lyckas i tjänsten är du serviceinriktad, lyhörd och har ett konsultativt förhållningssätt och arbetssätt och du är duktig på att strukturera upp ditt arbete och agera självständigt. Vi söker dig med stort engagemang och god samarbetsförmåga.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift i svenska.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i att använda rekryteringsverktyg (gärna Visma Recruit).
Vana att använda sociala medier som rekryteringskanal är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vingåkers kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/197".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vingåkers kommun (org.nr 212000-0308), https://www.vingaker.se/ledigajobb/formaner-for-dig-som-arbetar-i-vingakers-kommun/

Arbetsplats
Vingåkers kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Vård- och omsorgschef
Magnus Lublin
magnus.lublin@vingaker.se

Jobbnummer
7171411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vingåkers kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vingåkers kommun, Socialförvaltningen: