Vill du vara med på vår spännande förändringsresa på Winpos Helpdesk?
Winpos Sweden AB / Supportteknikerjobb / Umeå
2025-12-04
Visa alla supportteknikerjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Winpos Sweden AB i Umeå Vi stärker upp, bli vår nya medarbetare på Winpos Helpdesk i Umeå! Är du serviceminded? Trivs du med att prata i telefon och att jobba med nära kundkontakt? Då kanske du är vår nya stjärna till vårt supportteam.
Om Winpos
Winpos är en ledande leverantör av kassa- och affärssystem, med huvudkontor i Umeå. Vi är en helhetsleverantör och levererar mjukvara, hårdvara samt tjänster till kunder i över tjugo länder sedan 1997. Du har säkerligen, utan att veta om det, stött på Winpos kassasystem, exempelvis när du köpt din kaffe på Espresso House, köpt godis i Tallinks taxfree eller köpt en hamburgare hos Sibylla.
Vem är du?
Vi söker någon som trivs att jobba med kunder via telefonkontakt och är lyhörd för våra kunders behov, då vi anser att alla kunder förtjänar ett varmt bemötande i sin kontakt med vår support.
En viktig del i arbetet är även att kunna leda samtalet för att få fram den information som behövs så att vi kan hjälpa kunden på bästa och snabbast sätt. Förutom viss felsökning, behöver du därför även kunna ta ner relevant information från kunden både effektivt och noggrant.
Vi ser gärna att du som person är en lagspelare som är både nyfiken och positiv. Vi hoppas att du ser utmaningar och förändring som någonting utvecklande. Dina personliga egenskaper ser vi som viktigast.
Rollen som Helpdesk-medarbetare
Du kommer att hantera ärenden via både telefon och e-post, samt registrera och dokumentera alla ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
Rollen är på First Line och innebär en del felsökning, men ditt största fokus kommer att ligga på kundservice och ärenderegistrering. Ditt intresse för service kommer vara avgörande. Självklart kommer du att utbildas med den tekniska kunskap som behövs för tjänsten.
Arbetslivserfarenhet:
Publiceringsdatum2025-12-04Kvalifikationer• Helpdesktekniker/Supporttekniker - erfarenhet efterfrågas
Kompetens
• Användarsupport, mjukvara
• Användarsupport, hårdvara
Meriterande
• Erfarenhet från kundservice
• Erfarenhet från kassasystem
• Språk, förutom svenska och engelska
• Arbete i Freshdesk och Atera
Praktisk information
Rollen är i första hand kontorsbaserad och vi har våra nyrenoverade lokaler i Umeå på Västerslätt.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att ansöka om du tycker att detta låter intressant.
Skicka din ansökan till
jan.oqvist@winpos.se med CV och personligt brev, där du berättar mer om dig själv och varför du är intresserad av rollen.
Kontaktuppgifter för detta jobb Jan Öqvist, Supportchef Winpos Sverige
E-postadress:
jan.oqvist@winpos.se Telefonnummer: 010-1959200
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-09
E-post:
jan.oqvist@winpos.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Winpos Helpdesk".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Winpos Sweden AB (org.nr 556779-7559)
Spårvägen 20 (
visa karta)
901 31 UMEÅ
Arbetsplats Winpos Sverige AB
Jobbnummer 9629279