Vill du arbeta med utveckling och beställning av området individ

Västerås stad / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Söker du ett varierande, omväxlande och flexibelt arbete där du ena dagen är vid ditt skrivbord, andra i verksamheter och nästa i talarstolen? Hos oss kommer du få chansen att växla mellan idéerna och förvaltandet.

Nu söker vi till oss en utvecklare/beställare/upphandlare med inriktning mot individ- och familjenämndens verksamhetsområden. Tjänsten är placerad på enheten för beställning, upphandling och avtalsuppföljning inom sociala nämndernas förvaltning. Enheten består av åtta medarbetare med olika inriktningar men med ett gemensamt intresse att bidra till en god kvalité inom det sociala området. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en kreativ miljö som präglas av höga professionella ambitioner, goda möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap.

Sociala nämndernas förvaltning har en beställarfunktion med uppgift att bistå individ- och familjenämnden, nämnden för funktionshindrade och äldrenämnden med sakkunskap inom respektive verksamhetsområde. Förvaltningens samlade uppdrag är att utarbeta underlag för beslut i strategiska frågor, beställa och upphandla sociala tjänster, teckna avtal med utförare, följa upp och utvärdera verksamheten, omvärldsbevakning, forskningskontakter samt ansvara för myndighetsutövningen för de tre nämnderna.

Enheten ingår i Sociala nämndernas förvaltning. Läs gärna mer på www.vasteras.se/socialanamndernasforvaltning

Publiceringsdatum
2016-02-02

Arbetsuppgifter
Som utvecklare/beställare/upphandlare ansvarar du för att utveckla, beställa, upphandla, förhandla, teckna avtal och följa upp social verksamhet inom individ- och familjenämndens verksamheter. I utvecklar, upphandlar och beställarrollen behöver du hållas kontinuerligt uppdaterad kring aktuell lagstiftning samt bidra med din kunskap och tidigare erfarenhet till utveckling av nya metoder för upphandling och uppföljning för bästa möjliga resultat. Redovisning, både skriftlig och muntlig, av uppföljningar och upphandlingar till nämnden är en del i arbetet. Uppdraget innebär ett nära samspel med andra enheter och funktioner samt med politiker och olika utförare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom individ- och familjenämndens verksamhetsområden t.ex. särskilt boende, öppen vård, missbruksvård, barn- och ungdom, försörjningsstöd. Du har en relevant akademisk utbildning samt erfarenhet av verksamhetsuppföljning. Meriterande är erfarenhet av arbete med upphandlingar, förhandling och avtalsskrivande samt erfarenhet av arbete nära förtroendevalda. Du har goda kunskaper i berörd lagstiftning inom socialtjänsten (SOL). Om du dessutom har kunskaper inom LOU och LOV ser vi det som meriterande. Har du även erfarenhet från arbete i en ledande befattning/position inom offentlig och/eller privat verksamhet är detta ett plus. Utifrån att många av dina arbetsuppgifter kommer innebära muntliga framställningar och produktion av skriftliga underlag är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt gillar att stå i strålkastarljuset och föra din talan. Det här är en tjänst där du bör trivas i en roll där du får tänka, diskutera, reflektera och väga samman information, göra avvägningar, stå på dig, kunna hantera att bli ifrågasatt och framförallt drivas av kicken att få påverka till framsteg i en viktig verksamhet.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du kan skilja på det personliga och det professionella och är lugn i pressade situationer. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du är bra på att samarbeta då uppdraget innebär ett nära samspel med andra enheter och funktioner samt med politiker och olika utförare. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar, fokuserar på kvalitet samt visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag.

Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för en stolt och välfungerande stad. Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-28
Ange följande referens när du ansöker: A539591
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Beställarchef Berit Johansson 021-391010
HR-konsult Therese Ericsson, - Rekryteringskonsult 021 - 39 14 91

Facklig kontakt
SSR Kristiina Koistila 021- 39 83 77
Vision Per Lundqvist 021-39 80 47

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2648199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: