Vikarierande inköpsassistent till upphandlingsstaben - Uppsala kommun

Uppsala kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala, Södertälje eller i hela Sverige

Stab upphandling, inköpsenheten

Är du på jakt efter ett nytt jobb där du ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar? Vill du ha ett mångsidigt arbete som gör stor skillnad för många människor? Då kan tjänsten som inköpsassistent vara något för dig!

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp.

Den här tjänsten är placerad på enheten för inköp och här arbetar inköps- och ekonomiassistenter, avtalscontrollers, e-handelssamordnare och hållbarhetssamordnare. Tjänsten är ett föräldravikariat.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet. (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
I arbetet som inköpsassistent kommer du att jobba brett med olika typer av administration kopplat till inköp och upphandling. Det handlar om support till verksamheten, bolagen och externa frågeställare kring avtal, inköpsbehov, utlämnande av handlingar samt granskning av fakturor och övriga administrativa uppgifter från chefer. I uppdraget ingår även att ge stöd till och/eller genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar. Inköpsassistenterna förvaltar stabens sidor på interna webben samt övriga administrativa uppgifter som exempelvis framtagande och förvaltning av utbildnings- och stödmaterial.

Publiceringsdatum
2024-10-07

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning/KY-utbildning inom administration eller handläggning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administration kring upphandling och inköp, av arbete inom offentlig sektor eller av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst är du flexibel och ser möjligheter i förändringar och varierande arbetsuppgifter.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KSN-2024-02873".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)

Jobbnummer
8942265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala kommun: