Vikariat nämndshandläggare

Piteå Kommun / Administratörsjobb / Piteå
2025-04-09


Visa alla administratörsjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Är du redo för nya utmaningar som handläggare?
Vi söker nu en engagerad nämndshandläggare som vill vara med och bidra till utveckling. Om du vill vara en del av ett härligt team, då är detta rätt plats för dig.

Socialtjänsten är Piteå kommuns största förvaltning med cirka 1700 medarbetare. Med brukaren i centrum samordnas de insatser som behövs från sju avdelningar. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du får vara med och utveckla socialtjänsten tillsammans med fantastiska kollegor.

Du kommer att tillhöra Enheten för utveckling och stöd som är en del av avdelningen Verksamhetsstöd. I din enhet ingår förutom nämnd och ledningskansliet, även kvalitetsteamet, administratörer, avgiftshandläggare samt förvaltningens fastighets- och inköpsstrateg.

Sök jobb hos oss och bli vår nästa kollega.

Publiceringsdatum
2025-04-09

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare, registrator och handläggare ansvarar du för den nämndadministrativa processen vilket bland annat innebär förberedelse och kallelser till nämndsmöten, koordinera, handlägga ärenden samt att skriva protokoll och expediera beslut. Du arbetar kontinuerligt för att utveckla processen kring dokument-och ärendehantering från registrering till arkivering. Du ansvarar även för inkommande post, diarieföring och ger administrativ service till förtroendevalda och ledning. I rollen ingår också att jobba i förvaltningens ledningskansli, samt förvaltningsproduktion, olika uppdrag, utredningar och uppföljningar.

Kvalifikationer
Krav: Du har en universitets - eller högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Önskvärt om du har kunskap i kommunal-och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen.

Meriterande: Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare eller liknande uppgifter i en politiskt styrd organisation.

Personliga egenskaper: Du är noggrann, strukturerad, har god förmåga att arbeta självständigt samt ge god professionell service. Du har god förmåga att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. Du uttrycker dig väl skriftligt och muntligt och har god administrativ förmåga.

Mer om jobbet

• Anställningsform; Vikariat t om 2026-12-31, heltid (100%)

• Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag 08:00 - 17:00, med möjlighet till flextid och distansarbete.

• Tillträde: Snarast

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2025-04-27

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 .

Om arbetsplatsen
Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.

Läs mer:

www.pitea.se

Move to Piteå - för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.

Läs mer - Move to Piteå

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Piteå kommun (org.nr 212000-2759), http://www.pitea.se

Arbetsplats
Piteå Kommun

Kontakt
Enhetschef
Sara Romell
sara.romell@pitea.se
0911-696846

Jobbnummer
9274765

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: