Vikariat Leverantörsreskontra

Caremakontoret / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Caremakontoret i Solna

Carema är en ledande privat utförare av offentligt finansierad vård och omsorg i Norden. Carema driver vårdcentraler, närsjukhus, specialistkliniker och äldreboenden åt landsting och kommuner i hela Sverige från Norrland till Skåne, samt i Finland och Norge. Omsättningen uppgår till 3 700 MSEK och antalet årsanställda är ca 13 000. Tillsammans med systerföretaget Mehiläinen bildar Carema Nordens största vård- och omsorgsföretag med en omsättning på 4 700 MSEK.

Kundreskontra och Leverantörsreskontra ingår i Carema Care AB, och levererar tjänster till Carema Care, Carema Sjukvård och Ambea. Vi söker nu en ny kollega som kan stärka upp leverantörskontra gruppen under ett vikariat. Detta är mycket breda roller och då du kommer att jobba i flertalet olika system krävs det att du är systemintresserad och har lätt att förstå samband och helhet. För rätt person kan rollerna formas utifrån tidigare erfarenheter och önskemål och det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Ansvarsuppgifter:
• Reskontraflöde- och handkassehantering i olika elektroniska system

• Leverantörsbetalningar och påminnelsehantering samt hantera kontakten med leverantörer

• Avstämningar och bokslutsarbete

• Hantera kontakter med interna och externa partner samt att utveckla detta samarbete

• Problemlösning

Publiceringsdatum
2012-01-04

Kvalifikationer
• Ekonom med gymnasiekompetens, vidareutbildning inom ekonomi är meriterande men inget krav

• Tidigare erfarenhet inom ekonomi, gärna med kund- leverantörsreskontra i stora flöden

• Erfarenhet och förståelse från något större ekonomisystem, alternativt flertalet mindre system

• Du bör vara noggrann och strukturerad samt ha en vilja att lära dig nya saker och triggas av att jobba i en föränderlig miljö och alltid ge det lilla extra

• Som person är du självgående, ödmjuk, har en god kommunikationsförmåga samt ett ansvarstagande och proaktivt arbetssätt

• Du måste även ha en bra känsla för lagarbete, samt besitta förmågan att jobba självständigt och hålla deadlines.

• Goda kunskaper i MS Office samt god datavana.

• Erfarenhet av efakturaflöden och hantering av dessa är meriterande.

Rätt person för tjänsten trivs i föränderliga miljöer och där man ständigt söker smartare lösningar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Avser ett vikariat tom 20111031, med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-09
Vi gör intervjuer löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: Vikariat Leverantörsreskontra
Ansökan kan skickas till e-postadress: linda.ljungberg@carema.se

Kontakt
Linda Ljungberg, Chef Kund- och leverantörsreskontra, 0733-77 51 07, linda.ljungberg@carema.se

Företag
Caremakontoret

Adress
Caremakontoret
Vretenvägen 13
17129 Solna

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-57870000

Jobbnummer
1120709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Caremakontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Caremakontoret: