Vikariat: Inköpsansvarig till läkemedelsföretag
Hero Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero Huvudkontor i Stockholm,
Västerås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2010-05-21FöretagetVår kund är ett globalt hälso- och sjukvårdsföretag vars mål är att vara till nytta för de människor som behöver den bästa hälso- och sjukvården . Genom stora investeringar i forskning har de utvecklat banbrytande produkter inom olika indikationsområden. Tack vare dessa produkter är många infektioner, hjärtcirkulationssjukdomar, neurologiska och immunologiska sjukdomar inte lika skrämmande som tidigare.
Om jobbet
Som inköpsansvarig ska du se till att implementera de strategiska principer och processer som är uppsatta i den globala organisationen, när det gäller inköp, avtal och leverantörer. Du kommer att koordinera inköpsstrategierna för den skandinaviska delen och en stor del av arbetet är att se till att man internt följer alla regler och rutiner. Exempel på andra arbetsuppgifter är:
• Ansvara för det operativa arbetet på inköp
• Skapa nya kontakter och avtal med leverantörer
• Se till att strategin kring kvalitetsarbetet föls
• Samla in data och statistik som ligger till underlag för olika rapporter till ledning
• Se till att all administration kring inköp fungerar
• Fungera som projektledare för inköp gentemot andra avdelningar
Under året kommer det att drivas olika projekt såsom inköp av nytt affärssystem och upphandling av nya leverantörer som du kommer att vara högst delaktig i.
KvalifikationerVi ser att du har examen inom relevant område som inköp eller ekonomi. Du har tidigare arbetat med inköp och gärna i en internationell organisation. Du har även erfarenhet från förhandlingar, administration kring avtal och strategisk arbete kring inköp.
Personliga krav
Du är en strukturerad och noggrann person med god social förmåga och är duktig på att förhandla. Du trivs med att vara spindeln i nätet och är inte rädd för att ta ansvar. Du ska trivas med att ha olika arbetsuppgifter samtidigt och är flexibel till sättet. Då arbetet innehåller många internationella kontakter ser vi att du pratar och skriver obehindrat på engelska.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är ett vikariat som startar omgående och pågår i ca ett år och det finns möjligheter till förlängning. Arbetet sker under kontorstider.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://hero.catsone.com/careers/index.php?m=portal&a=details&jobOrderID =209510
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig på telefon 0720-150593
OBS! På grund av intervjuer och möten kan det vara svårt att nå oss. Maila då dina frågor till
rekrytering@hero.se , eller prova och ring oss igen.
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-15
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: Inköpsansvarig
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagHero Huvudkontor
AdressHero Huvudkontor
Björnnäsvägen 21
11347 Stockholm
Jobbnummer 657681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.