Vik. legitimerad Sjukgymnast till Omsorgsförvaltningen 75%

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och serviceboenden, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Rehabenheten består i dag av nio arbetsterapeuter och fem sjukgymnaster som arbetar i team.

Publiceringsdatum
2014-02-18

Arbetsuppgifter
Sjukgymnasternas ansvarsområde inom Sandvikens kommun innefattar rehabilitering, habilitering och palliation inom Omsorgsförvaltningens hemsjukvård, korttidsboenden, vård- och omsorgsboenden inkl demensboenden. Sjukgymnasten ingår i team runt omsorgstagaren tillsammans med andra befattningar, såsom arbetsterapeut, sjuksköterska och omsorgspersonal.

Viktiga arbetsområden är fysisk aktivitet och träning individuellt och i grupp. Problemställningar till sjukgymnast rör ofta fallprevention, förflyttningsärenden och smärtanalyser.

Handledning, instruktioner och vissa utbildningsinsatser till annan personal är en del i arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjukgymnast med erfarenhet från arbete som sjukgymnast. Du har ett intresse för att möta och arbeta med den åldrande människan. Meriterande är tidigare arbete inom äldre- eller handikappomsorg samt arbete inom relevanta områden som t ex geriatrik, stroke och demens. Som person är du positiv, flexibel och lyhörd. Du är självständig, förtroendeingivande och noggrann. Det är även viktigt att du har ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Då vi arbetar i team ställs höga krav på god samarbetsförmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-05-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-31
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ange följande referens när du ansöker: 25-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sabina Johansson, Enhetschef rehabenheten 026-24 03 63 sabina.johansson@sandviken.se

Facklig kontakt
Karin Thörnell, LSR 026-24 12 95 karin.thornell@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Stadshuset, Odengatan 37
81180 Sandviken

Jobbnummer
1783802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: