Vik. HR Support till Optimera i Malmö
Optimera Svenska AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optimera Svenska AB i Malmö,
Vellinge,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 57 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 medarbetare och omsätter ca 4 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.
Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega i vårt härliga och jordnära HR-team. Vi kan erbjuda ett spännande, intressant och omväxlande arbete på ett expansivt företag med huvudkontor i Malmö. Vi är ett bolag som växer både genom företagsförvärv och nyetablering och ingår i en större internationell koncern. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid till och med oktober 2021.
Vi söker dig som är en driven HR-person med något års arbetslivserfarenhet och som vill arbeta brett med HR-frågor. Tjänsten innebär daglig HR-support till våra chefer och kommer ha ett stort fokus inom personaladministration i våra system. HR-teamet består av en HR-chef, två HR Business partners och två tjänster inom HR Support. Teamet är idag uppdelat på Optimeras fyra regioner, där du tillsammans med en HR Business partner har huvudansvaret för två av regionerna. Inom HR-avdelningen arbetar vi nära SSC Lön, som hanterar lön för åtta bolag i koncernen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stödja våra chefer i olika HR-processer samt i vårt HR-system
• Ta fram annonser samt stöd och administration kring onboarding och offboarding
• Arbetsrättslig och administrativ stöttning för chefer i schemaläggningsprogram
• Administration kring förmåner som aktiesparprogram, vinstdelning, företagshälsovård etc
• Delaktig och drivande i lönerevisionsprocessen
• Utbildningsadministration
• Delaktig vid förvärv av nya enheter
• Utbildning och coachning i HR- och schemaläggningssystem
• Rapportering, uppföljning samt övrig HR-administration
Vem är du?
Publiceringsdatum2020-08-20Kvalifikationer• Högskole-/universitetsutbildning inom HR-området
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet från detaljhandelsavtal är meriterande
• Erfarenhet från företagsförvärv/övergång av verksamhet är meriterande
Dina personliga egenskaper:
• God kommunikativ förmåga såväl muntligen som skriftligen
• Förtroendeingivande förhållningssätt
• Prestigelös och flexibel
• Uppskattar högt tempo och är en god lagspelare
• Strukturerad, noggrann och gillar att jobba i olika system
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan genom att följa länken så snart som möjligt, dock senast den 4 september 2020.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressOptimera Svenska AB
Cederströmsgatan 1
21210 Malmö
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Optimera Svenska AB (org.nr 556193-8134)
Cederströmsgatan 1 (
visa karta)
212 10 MALMÖ
Arbetsplats Huvudkontor
Jobbnummer 5327889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.