Vi utökar! Förste biståndshandläggare med inriktning socialpsyki

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 56 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.

Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL. Enheten är uppdelad i team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg.

Vi utökar nu med en till förste biståndshandläggare som tillsammans med oss, vill ge stöd och bidra med utveckling för biståndshandläggarna i deras utredningsarbete men också driva arbetet med utvecklings- och kvalitetsfrågor framåt.


Publiceringsdatum
2022-02-23

Arbetsuppgifter
• Tycker du om att arbeta i team?
• Vill du vara med och påverka?
• Är arbetsmiljön viktig för dig?

Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att skapa en god arbetsmiljö med nära till skratt och vi lägger stor vikt av att det ska vara roligt att gå till jobbet. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Vi vill aktivt arbeta med utvecklings- och kvalitetsarbete. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har på enheten.

Vi har ett nära samarbete mellan våra verksamhetsområden på vår enhet och som förste biståndshandläggare arbetar vi tillsammans över teamgränserna med helheten samtidigt som vi har våra olika fokusområden. Vi söker dig som vill leda genom ett coachande förhållningssätt, ge stöd i arbetssätt och verksamhetsutveckling till främst de av enhetens handläggare som ansvarar för socialpsykiatrin. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för bland annat introduktion av nya medarbetare, framtagande av rutiner och statistik utifrån verksamhetens behov, uppdateringar av domar, riktlinjer mm. Enhetschef och förste biståndshandläggare driver tillsammans utvecklings- och kvalitetsfrågor.

VAD ERBJUDER VI DIG?
Hos oss får du vara del av en arbetsgrupp som har en bred kompetens med ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Hos oss får du utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. För den egna utvecklingen har alla en läsdag per termin där man sedan i grupp kan föra diskussion för ökat lärande. Sedan flera år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell och har ett datasystem som är anpassat för det. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans upp till ett par dagar per vecka.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som bedöms likvärdig. Du har gedigen erfarenhet av myndighetsutövning och kunskaper om lagar och rättspraxis inom området socialpsykiatri. Erfarenhet av en arbetsledande roll inom myndighetsutövning samt erfarenhet av IBIC är meriterande. B-körkort är ett krav.

Som förste biståndshandläggare visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Vidare har du en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt i ditt agerande. I arbetet ingår många kontakter så det är viktigt att du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

För att lyckas i rollen ser vi att du är effektiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du agerar utifrån vad situationen kräver och du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Vidare upprättar du tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid, arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt så att arbetet slutförs och följer sedan upp resultatet. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet ser vi fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "73/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Kontakt
1: e biståndshandläggare
Helen Ström
031-792 11 08

Jobbnummer
6374134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: