Vi söker två byggnadsadministratörer
Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret i Varberg I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
På stadsbyggnadskontoret arbetar idag omkring 83 personer fördelade på fem avdelningar bygglovsavdelningen, planavdelningen, geografisk information, kvalitet och utveckling samt kommunens lantmäteri. På kvalitets- och utvecklingsavdelningen är vi idag 13 personer med flera olika roller.
Vi har som mål att bli västkustens mest attraktiva stadsbyggnadskontor. Det hade vi inte vågat säga om vi inte hade trott att det vore möjligt. Vi är stolta över vår förvaltning och vårt uppdrag. Med 83 anställda fördelade på fem avdelningar, där kvalitet och utvecklingsavdelningen utgör en, är vi en avdelning som stödjer de övriga avdelningarna inom ekonomi, juridik, kommunikation, IT och administration.
Vi söker två byggnadsadministratörer till vår avdelning.
Publiceringsdatum2022-03-31ArbetsuppgifterSom en av fem byggnadsadministratörer utgör du främst bygglovsverksamhetens administrativa ryggrad. De formella kraven kring bygglovsprocessen är omfattande, och det är byggnadsadministratörens roll att säkerställa att alla administrativa moment sker korrekt med hänsyn till plan- och bygglagen. I rollen som byggnadsadministratör jobbar du med alla de administrativa delarna som är kopplade till bygglovsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat diarieföring och granskning av nyinkomna bygglovsärenden, handläggning av enkla bygglov, grannhöranden, expediering av beslut, fakturahantering samt diverse praktiska arbetsmoment i verksamheten. Du har i ditt arbete även kontakt med kunder, andra myndigheter och kollegor inom kommunen.
I din roll som byggnadsadministratör kommer du att ingå i ett driftigt och utvecklingsorienterat gäng, där vi är måna om att stötta och hjälpa varandra.
Vi tror på ett delegerat ansvar och den egna drivkraften att ständigt utvecklas. Som byggnadsadministratör kommer du att få ett tydligt ansvar för dina arbetsuppgifter.
KvalifikationerDu ska ha minst en gymnasieexamen. Vi ser att du har relevant utbildning inom området som exempelvis bygglovshandläggarutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser också att du har flerårig erfarenhet och kompetens från administrativt arbete, att du har goda kunskaper i Office 365 samt har förmåga att hantera och lära dig nya IT-system. Det är även en fördel om du är van att arbeta med digital processhantering.
Vi söker dig som har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är också duktig på att skapa struktur i ditt arbete. Du är drivande i ditt arbetssätt och van att arbeta självständigt, och du ställer höga krav på kvalitet i det arbete du bedriver och utför. Kunskap i plan- och bygglagen och erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande.
Som person är du noggrann, ansvarstagande, serviceinriktad och ditt arbete präglas av struktur, organisation samt effektivitet. Du trivs med att driva frågor, ha mycket kontakter och att samarbeta med många olika människor. Då stor del av arbetet sker i samverkan med kollegor kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om du känner att du passar in på detta, så kan vi utlova ett spännande och utmanande jobb i en organisation där du kommer att utvecklas i din roll.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, tillsättning av tjänst sker löpande. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1106981".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Arbetsplats Varbergs kommun, Stadsbyggnadskontoret
Kontakt Avdelningschef
Senad Klempic
senad.klempic@varberg.se 0766268238 Jobbnummer 6494975
Observera att sista ansökningsdag har passerat.