Vi söker Systemansvarig till Kronans Apotek
Poolia AB / Datajobb / Stockholm
2025-04-11
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du spela en nyckelroll i att utveckla framtidens handelslösningar i en av Sveriges mest dynamiska detaljhandelsmiljöer? Kronans Supply Chain Development-team söker nu en engagerad och driven Systemansvarig inom Commerce som vill vara med och driva affären framåt - med kunden i fokus!
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i början av maj och sträcker sig till sista september 2026.
Du arbetar på plats från kundens kontor på Kungsholmen med möjlighet till hybridarbete 2-3 dagar i veckan.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Publiceringsdatum2025-04-11Om tjänstenSom systemansvarig för Commerce är du navet i Kronans Apoteks digitala handelsutveckling. Du ansvarar för att kundens Commerce-system ständigt utvecklas i takt med affärsbehov, driver systemförbättringar och leder tvärfunktionella projekt och processer.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Systemansvarig kommer dina främsta arbetsuppgifter innefatta:
• Övergripande ansvar för Commerce-systemets utveckling och processer
• Att leda och stödja systemutvecklingsprojekt och förbättringsinitiativ
• Att fungera som länk mellan IT, externa leverantörer och interna avdelningar
• Att säkerställa strukturerad hantering av Change Requests, testprocesser och dokumentation
• Felsökning och ärendehantering i samarbete med IT
• Att skapa och uppdatera instruktionsmaterial och användarmanualer
• Aktivt arbete med systemförvaltning och processförbättring
• Att prioritera och följa upp status i utvecklingsprojekt
• Deltagande i forum med fokus på förbättrings- och systemutvecklingsinitiativ
• Nära samarbete med kollegor inom TG/OTC, Supply och RX
Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen som Systemansvarig har du:
• Relevant eftergymnasial utbildning, t.ex. inom ekonomi eller supply
• 2-4 års erfarenhet från liknande roll, gärna från en omni-kanalsaktör
• Erfarenhet av ERP-system och systemutvecklingsprojekt
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Hög analytisk förmåga och vana vid verktyg som Power BI och Excel
Tidigare erfarenhet som super user inom supply, space, kampanj- eller PIM-system ses som meriterande.
Som person är du:
• Strukturerad, självgående och trivs med att jobba mot tydliga mål
• Lösningsorienterad med stark drivkraft och nyfikenhet på teknik
• En god kommunikatör med förmåga att samarbeta med olika delar av organisationen
• En naturlig relationsbyggare - både internt och externt
Som Systemansvarig rapporterar du huvudsakligen till Supply Development Manager, men har också ett nära samarbete med andra delar av organisationen i olika projekt och initiativ.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Ersättning Fast l?n
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "73657".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Louise Waerner
louise.waerner@poolia.se 072-077 41 55 Jobbnummer 9281992