Vi söker Systemadministratör till ekonomienheten

Statens Servicecenter / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 260 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och i Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 25 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2015. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder och ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomiadministration och e-handel. Avdelningen har ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten i Östersund finns ca 35 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Arbeta och ansvara för systemförvaltning, systemadministration, registervård, versionsbyten, nyinstallationer och tester avseende Statens servicecenters stödsystem samt kunders ekonomisystem.
Ansvara för ekonomisystemets funktionalitet.
Omsätta utvecklingsinitiativ till operativa projekt.
Delaktig i dialog med systemleverantörer.
Stöd till handläggare vid tekniska frågeställningar och uppsättningar i stödsystem.
Utveckla processer/arbetsflöden inom ekonomi.
Återkommande kontakt med myndigheters användare för problemlösning.

Publiceringsdatum
2014-10-27

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning med IT inriktning eller motsvarande.
Djup kunskap om ekonomisystemet Agresso.
Kunskap och erfarenhet av systemadministration.
Vana att jobba med support mot användare.

Dessutom är det meriterande om du har:
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området.
Erfarenhet av projekt- och förändringsarbete.
Erfarenhet av shared service center.

Vidare ska du ha förmåga:
God social kompetens och utvecklad samarbetsförmåga.
Att engagera och driva arbetet framåt samt vara initiativrik.
Att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Resor kan förekomma till våra övriga verksamhetsorter Gävle och Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svärdfeldt, Enhetschef Ekonomiadministration Östersund, tel. 010-456 02 73.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Anéa Elfving SEKO tel 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 10/11-2014 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med ansökan och anställningens namn samt Dnr 10643-2014/2511

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-10
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2045330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: