Vi söker serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till vår e-handel
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.
På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.
Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
E-handelssupporten söker nu en medarbetare för vikariat året ut med eventuell möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning.
Vi erbjuder dig
En modern, trivsam och effektiv arbetsplats som har som målsättning att vara en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantör.
Vi har ett generöst friskvårdsbidrag, subventionerad massage, yoga, zumba och goda möjligheter till träning på närliggande motionsanläggningar.
Arbetsplatsbeskrivning
E-handelsenheten är en del av upphandling och inköp på serviceförvaltningen. Vi arbetar med att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till inköpssystemet. En viktig del i stadens arbete för att ge ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.
Enheten har i dag 14 medarbetare och du kommer att ingå i ett ambitiöst team där leverans, service och ständig förbättring står i fokus. Att vara drivande, framåt och ta ansvar är en självklarhet och tycker du dessutom att det är viktigt att trivas på jobbet så kan vi erbjuda dig goda möjligheter!
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med chef och kollegor på e-handelsenheten ansvarar du för e-handelssupport till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
- ge service till stadens medarbetare när det gäller e-handelsfrågor
- ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem
- ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel
- ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet, bl a via MS Skype för företag ta emot synpunkter från användarna
- återkoppla och ha kontakt med avtalsägare (ansvarig upphandlare) och eventuellt leverantörer
- i samråd med ansvarig upphandlare ge vägledning vad gäller avtal, regler och policys för inköp
- delta i det dagliga arbetet avseende e-handel
- hålla utbildningar för användare i systemet
Publiceringsdatum2019-02-22KvalifikationerVi söker dig som:
- har en avklarad gymnasieutbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller liknande som arbetsgivaren bedömer som relevant
- har mycket god och aktuell IT-vana (van användare av Office-paketet och digitala verktyg)
- har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- har aktuell erfarenhet av arbete med kundsupport och att ge vägledning och stöttning via telefon
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att ha arbetat med e-handel
- erfarenhet av arbete i Agresso och fakturafrågor
- kurs/utbildning inom upphandling och/eller inköp
- erfarenhet av att ha hållit i internutbildningar
- erfarenhet av kundsupport via Skype
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande förmågor:
Arbetet innebär mycket vägledning och stöttning via telefon, vilket ställer stora krav på att du är kommunikativ, samarbetsvillig och pedagogisk. Du är lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du har också en god förmåga att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap på utifrån vem mottagen är.
Vidare tar du stort ansvar för din uppgift, driver dina processer vidare och löser de problem som uppstår på vägen. Du är lugn, trygg och engagerad och trivs i att arbeta i en organisation under utveckling.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 2019/890
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMorthen Holmberg/Enhetschef 08-508 115 83
Mats Holmström/HR-Konsult 08-508 117 35
FöretagStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel
AdressStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm
KontorsadressPalmfeltsvägen 5
Jobbnummer 4628111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.