Vi söker Service Team Manager till Food Creation (Kökschef), Sca
Scandic Hotels AB / Kockjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kockjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scandic Anglais är hotellet som ligger mitt i stadspulsen på Stureplan!
Scandic Anglais ligger mitt i centrala Stockholm, intill det pulserande Stureplan och den grönskande Humlegården. I kvarteren runt hotellet finns Stockholms bästa shoppingstråk och centrum av Stockholms uteliv. Hos oss kan gäster njuta av Stureplanspulsen i vår populära Bar Anglais, där laptopjobb varvas med klassiska barrätter och stimmiga afterworks. Under sommaren kan våra gäster även besöka vår takbar med utsikt över takåsarna och Humlegårdens grönska.
Kännetecknande för arbetet på Scandic Anglais är den familjära stämningen och passionen för god service. Tillsammans strävar vi efter att fortsatt vara en destination för såväl stockholmare och tillresande samt att ge våra gäster service i absolut toppklass. Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill ge våra gäster service utöver det vanliga!
Vi söker Service Team Manager till Food Creation (Kökschef)!
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!
Det sker mycket kul på Anglais och ännu mer spännade saker är på gång framöver. Exempelvis är vår tidigare externa restaurang utflyttad och vi ska nu skapa ett nytt restaurangkoncept som ska ta Anglais in i framtiden. Du är självklart en viktig pusselbit kring skapandet av detta koncept. Tillsammans med Service Team Manager för F&B kommer du även vara med och utveckla våra barer och koncepten kring dessa och du är även den som ser till att vi har den absolut godaste frukosten!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Service Team Manager?
I rollen som Service Team Manager har du det övergripande ansvaret för ett område inom hotellet, i detta fall all kökspersonal. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Service Team Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.
Vem är du?
Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!
Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du är insatt i hur verksamheten är uppbyggd på ett hotell med frukost, konferensfikor, luncher, eventmenyer, a la carte, barmenyer, nattmenyer etc. Du har känsla för smaker och vackra upplägg och du älskar att inspirera andra i att bli minst lika bra som dig själv! Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi ser gärna att du startar så snart det är möjligt. Du kommer att sitta i hotellets ledningsgrupp och du rapporterar direkt till General Manager. Dutytjänstgöring enligt rullande schema.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
- Förmåga och vilja att jobba med ett driftsnära ledarskap
-
God förmåga att planera och strukturera
-
Trygg i beslutsfattande
- God kunskap i svenska samt engelska, både tal och skrift
-
Styrka i att leda i ständig förändring
-
Stark förmåga i att kommunicera och skapa förtroende
- Hög serviceanda och säljdriv
- God sifferförmåga för ekonomisk planering och uppföljning
Dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst är självklart starkt meriterande.
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-07-13ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandic Hotels AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009),
https://www.scandichotels.se/ Arbetsplats Scandic Hotels Sverige
Jobbnummer 5861081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.