Vi söker redovisningsekonom (fastighetsområdet) till Sundbybergs
Sundbybergs Stad / Redovisningsekonomjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.
Här på stadsledningskontorets ekonomi- och kvalitetsutvecklingsavdelning är vi inne i en spännande fas. Vi bygger tillsammans vår avdelning och sätter arbetssätt internt på avdelningen. Avdelningen är ett stöd för hela kommunkoncernen när det gäller ekonomisk- social- och ekologisk hållbarhet. Vi har tillsammans erfarenhet från många olika verksamhetsområden vilket ger oss goda förutsättningar i vårt uppdrag.
Dina arbetsuppgifter består av löpande ekonomiarbete, projekt- och månadsavstämningar och kvalificerad redovisning. Tjänsten är inriktad mot stadsbyggnads- och fastighetsområdet. Detta innebär bland annat hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering och bokföring inom dessa verksamhetsområden.
Du kommer att arbeta med uppföljning och avstämning av hyresbudgeten i samband med tertial- och årsbokslut. Utöver detta ansvarar du även för hyresavisering och vidarefakturering. Det innebär att du tar emot, kvalitetssäkrar och sammanställer underlag till vidarefakturering.
I tjänsten ingår att administrera och underhålla stadens anläggningsregister, vilket innebär bland annat registrering av poster, kontroll av kontering, rättningar och avstämningar. Du kommer även att hantera aktivering av investeringar. Du kommer även ansvara för viss administration inom fastighetsområdet så som avstämning och vidaredebitering av elkostnader, hantering och rapportering av elförsäljning och elhandelscertifikat samt hyresavtalsadministration. Andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten.
Vi vill att du har en utbildning i ekonomi från universitet eller yrkeshögskola och det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet inom området. Vi ser gärna att du har kunskaper inom ett eller flera ekonomisystem. Goda kunskaper i Officepaketet främst Excel är ett krav. Du är noggrann, strukturerad och tar gärna eget ansvar. Som person är du flexibel och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Vi tror att den personen vi söker också är lyhörd, prestigelös och positiv. Det är viktigt att du är serviceinriktad då arbetet innebär många kontakter både internt och externt. Vidare kräver tjänsten att du är initiativtagande och kan arbeta självständigt.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 14 augusti. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-07-10Ersättningindividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Håkansson, Ekonomichef
anna.hakansson@sundbyberg.se 08-706 68 05
FöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
östra Madenvägen 4
17292 sundbyberg
Kontorsadressöstra Madenvägen 4
Jobbnummer 3598749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.