Vi söker Orderadministratör med ekonomiintresse till Fristad Pla

AB Söder & Co Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-03-14

Om företaget
Fristad Plast AB är ett tillverkande företag, med målsättningen att vara en flexibel fullskalig tillverkningspartner. Verksamheten sträcker sig från produktutveckling, till produktion samt avslutande montering och förädling. Företaget har sedan starten år 1967 varit ett familjeföretag. Idag är det cirka 40 anställda som arbetar i bolagets verksamhet i Fristad, strax utanför Borås.

Det har alltid funnits en strävan om att varje projekt ska ha ett mervärde, något positivt som driver produkten. I nya projekt är mervärdet oftast hållbarhet, där målsättningen är att plast ska användas på rätt ställe.

En unik produkt med ett tydligt mervärde är livbojen, som Fristad Plast producerat sedan år 1976. Idag räddar livbojen 14 liv i Sverige, varje år. Kompletterande till livbojen har vi ett produktsortiment för vattennära livräddning, som idag säljs under eget varumärke.

Kärnverksamheten är formsprutning av plastdetaljer, med fokus på högkvalitativa och tekniska detaljer. Kring detta tillkommer montering och förädling, där verksamheten kundanpassas.
Verksamheten kring den livräddande utrustningen fokuserar på PUR-skumning, tillsammans med ett hantverksarbete. Allt det här avslutas givetvis med ett lager och logistikarbete.

Läs mer på www.fristadplast.se.

Arbetsuppgifter
Fristad Plast är i ett expansivt skede, där personalstyrkan förstärks löpande på olika avdelningar. Just nu söker vi efter en Orderadministratör med ekonomiintresse!

Som orderadministratör arbetar du i en roll med fokus på service och struktur. Tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ha hand om hela orderprocessen, däribland kontakt med kunder, ta emot och förbereda order samt fakturering av kunder.
• Bygga starka relationer med kunder och leverantörer.
• Avrop av material från leverantörer.
• Enklare ekonomiuppgifter.
• Registerunderhåll samt växel.
• Samarbeta med produktionen och säljavdelningen, där du hjälper till med koordinering och planering.
• Vara delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet kring process och order samt undersöka möjligheterna att effektivisera processerna.

Tjänsten är en inhyrning på minst 1 år med önskad start i början av maj och med en ev. möjlighet till en framtida tillsvidareanställning.
Rollen kan på sikt få ett större fokus på ekonomi, varav det är positivt om du har ett ekonomiintresse och gärna utbildning och/eller erfarenhet inom ekonomi.

För rätt person kan tjänsten på sikt även innebära;
• Kontroll av produktkalkyler.
• Bevakning av kundreskontra och betalningsflöden.
• Aktivt arbete med prisjusteringar.
• Planering och beräkningar av inköpsunderlag.

Profil
För att lyckas i rollen som Orderadministratör på Fristad Plast ser vi att du har en fullgod gymnasieutbildning samt gedigen erfarenhet av kundservice och orderhantering. Du är van vid arbete i Microsoft Office-paketet samt affärssystem och/eller orderhanteringssystem.
Det är meriterande om du har erfarenhet från tillverkningsindustrin samt av affärssystemet Monitor. Du besitter mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift.

Genom din naturliga förmåga att planera och strukturera ditt arbete kan du på ett effektivt sätt prioritera dina arbetsuppgifter och nå uppsatta mål. Lyhörd, effektiv och noggrann är tre egenskaper som beskriver dig i ditt arbete. Du är positiv och utåtriktad i din yrkesroll, där ditt professionella, servicefokuserade och prestigelösa förhållningssätt kommer till sin rätt i bemötandet av våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansök och läs mer via vår hemsida: www.soderco.se.
Sista dag att ansöka är 2022-03-27. Löpande urval av ansökningar.
För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Jessica Jönsson på tel. 0707-27 90 99.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5684".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Jobbnummer
6433673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: