Vi söker nu en enhetschef för LSS-verksamheter!

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
2025-04-11


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Välkommen till en arbetsplats där omsorg, respekt och professionellt engagemang utgör grunden för vår verksamhet. Inom Socialförvaltningen i Lekeberg är vi dedikerade att sätta människors behov i centrum och skapa en meningsfull vardag för kommunens invånare. Delaktighet och ett respektfullt bemötande präglar vår syn på omsorg och med över 250 engagerade medarbetare strävar vi efter att maximera varje individs resurser och förmågor. Just nu söker vi en erfaren, empatisk, strukturerad, engagerad enhetschef till LSS! Är det dig vi letar efter?
Maria Engdahl, Socialchef Lekebergs kommun

Publiceringsdatum
2025-04-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en engagerad enhetschef till en del av våra LSS-verksamheter!
Du kommer att vara direkt underställd förvaltningschefen och ingå i en ledningsorganisation där vi strävar efter en helhetssyn och gemensamt arbetar för att uppnå nämndens mål.

Uppdraget omfattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö genom att leda, planera, utveckla, följa upp samt styra verksamheten kostnadseffektivt mot god kvalitet enligt vår politiska målsättning.
Ditt ansvarsområde omfattar: Daglig verksamhet, Socialpsykiatri och Personlig assistans.
Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefen för våra LSS-boenden, samt med övrig stödpersonal.

En viktig uppgift för dig blir att utveckla arbetssättet med syfte att ständigt förbättra verksamheten bland annat via omvärldsbevakning och samverkan med olika aktörer. Du arbetar aktivt med att främja lagarbete med fokus på delaktighet och där alla medarbetares engagemang och kreativitet tas tillvara.
Vi arbetar också aktivt med att skapa en dialog och delaktighet mellan medarbetare, brukare och anhöriga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• har kunskap om de lagar och regler som berör området samt kunskap om olika funktionsnedsättningar
• har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
• vana av att arbeta i verksamhetsspecifika system samt en god administrativ förmåga
• har körkort med B-behörighet och körvana.

Vi ser det som meriterande om du har någon form av ledarutbildning och grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö. Det är även meriterande om du har kunskap om aktuella arbetsmetoder inom området.

Det är viktigt för oss att du är en engagerad ledare som vill bidra till verksamhetens och förvaltningens utvecklings- och förändringsarbete. Vi ser att du är en person som vill medverka till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete, alltid med fokus på brukarna.
För att lyckas i rollen har du förmågan att vara tydlig, drivande och uthållig i ditt engagemang samt har ett konstruktivt sätt att hantera konflikter.

ÖVRIGT
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1353852".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Socialchef
Maria Engdahl
maria.engdahl@lekeberg.se
0585-487 00 växel

Jobbnummer
9280886

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: