Vi söker Key account manager som bidrar till våra kunders och vår tillvä...

Esri Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
2025-05-28


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Esri Sverige AB i Gävle, Falun, Stockholm, Karlstad, Jönköping eller i hela Sverige

Vi är inne i en spännande fas där vi expanderar och utökar ett av våra säljteam med en key account manager. Drivs du av att skapa förtroendefulla relationer med målet att skapa stabil och lönsam tillväxt för både kund och oss? Söker du en roll med många kontaktytor, tätt samarbete med ett gott gäng av kollegor? Där du får möjligheten att representera världens största mjukvaruföretag för geografiska tillämpningar? Varmt välkommen till oss på Esri Sverige, och vårt team Strategical customer development, och bidra till en bättre vardag för människor och samhälle med förmågorna i geografisk IT och GIS.

Om rollen
I rollen som key account manager arbetar du för att vi och våra kunder ska växa. Vi tror på en nära relation med våra kunder och att vi tillsammans kan göra så mycket mer. I den här relationsbyggande rollen är du en möjliggörare för detta. Du arbetar med fokus på att en god relation ger goda resultat och använder dig av din kreativitet för att fortsätta utforska några av våra största kunder. Du är skicklig på att identifiera hur vårt erbjudande kan skapa verkligt värde för kundens behov och verksamhet. Du ser helheten, lyssnar in kundens utmaningar och kommunicerar lösningar och det värde som vårt erbjudande tillför.
Du ingår i ett engagerat team som arbetar tätt tillsammans och har ett välutvecklat samarbete över hela organisationen och som gillar att arbeta för att utveckla kund och varandra. Vi är innovativa i vårt sätt att samarbeta över teamgränserna och utvecklar oss kontinuerligt med nya arbetsmetoder och verktyg där de datadrivna insikterna är vår motor. Förutom dina kollegor i Sverige finns också ett internationellt nätverk av kollegor runtom i världen inom Esri.

Dina ansvarsområden
Skapa och hantera avtal som stärker våra långsiktiga samarbeten och skapar värde för både oss och våra kunder
Vårda och utveckla kundrelationer genom regelbundna dialoger och aktiviteter som främjar samarbete och förtroende
Säkerställa avtal och villkor genom förhandling, alltid med fokus på kundens behov och vår gemensamma framgång
Ta ansvar för ekonomiska mål genom att arbeta strategiskt och hållbart för ökad lönsamhet och tillväxt
Utforma kundplaner som bygger på förståelse för kundens mål och utmaningar och skapa vägar för långsiktigt samarbete
Samverka med dina kollegor för att kommunicera kunders behov och bidra till utvecklingen av våra lösningar


Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi ser gärna att du har en gedigen kunskap inom IT, med fördel även GIS, och förmåga att se hur vår tekniska plattform passar in i kundens verksamhetsbehov och processer.
För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att arbeta med försäljning av tjänster och programvaror
Vi tror att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av kundutveckling och kundrelationer hos kunder av större storlek och ställts inför tillräckligt många utmaningar för att med trygghet kunna bygga tillitsfulla kundrelationer.


Tjänsten ställer krav på att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och att du kan anpassa ditt språk utifrån kundens verksamheter och olika roller.

Du är en person som trivs med att bygga relationer och ser värdet i att samarbeta för att nå gemensamma mål och hitta värdet både för oss och kund. Du är trygg i dig själv och kan ta affärsmässiga beslut utifrån prioriteringar som du tillsammans med kund arbetar fram utifrån kundens strategiska mål och utmaningar. Du är en person som kan vara självständig i dina kunddialoger och samtidigt en i gänget hos oss i ditt team. Vi tror att du är en kommunikativ och driven person som är nyfiken på att förstå andra. Din förmåga att lyssna in, ställa rätt frågor och skapa förtroende gör att du enkelt skapar kontakt med både kunder och kollegor.

Publiceringsdatum
2025-05-28

Övrig information
Resor förekommer nationellt och vid tillfällen internationellt.
Du kommer vara placerad på något av våra kontor i Gävle eller Kista.

Så ansöker du
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vill du veta mer?
Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Annika Hermodsson, teamchef Strategic Customer Development, på 076-760 98 36.
Vi ser fram emot din ansökan!

Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?
Läs mer om oss påesri.se, se våra kundcase och följ oss påLinkedIn.

På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Esri Sverige AB (org.nr 556409-4802), https://www.esri.se

Arbetsplats
Esri Sverige

Kontakt
Annika Hermodsson
annika.hermodsson@esri.se

Jobbnummer
9365163

Prenumerera på jobb från Esri Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Esri Sverige AB: