Vi söker Inköpschef till Forsbergs Fritidscenter!

AB Söder & Co Consulting / Inköpar- och marknadsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Mark, Umeå, Västerås, Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-09-14

Om företaget
Forsbergs Fritidscenter är Sveriges största försäljare av husbilar och husvagnar, med en omsättning om ca 800 Mkr (2019). Bolaget grundades 1991 av bröderna Forsberg och 2011 gick Nalka Invest in som huvudägare. Företaget är svensk distributör för Hobby, Frankia, Concorde och Niesmann samt återförsäljare för Bürstner husbilar & Hobby husvagnar. På företagets sju center, i Hyssna, Bjuv, Stockholm, Borlänge, Linköping, Karlstad och Kalmar, arbetar cirka 120 medarbetare och det finns alltid minst 600 fordon i lager.
Läs mer på www.forsbergsfritidscenter.se

Arbetsuppgifter
Som Inköpschef på Forsbergs Fritidscenter verkar du koncernövergripande. Du är en del av bolagets ledning med huvudsakligt ansvar för strategiskt och operativt inköpsarbete samt utveckling av vårt sortiment och våra logistiska flöden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar:

• Leverantörsstrategi och arbete med långsiktiga samarbeten med våra partnerföretag.
• Logistik och varuflöden av fordon mellan våra sju center.
• Effektivisering av vårt lager/kapitalbindning och distribution av detta mellan våra center.
• Upphandling och inköp av fordon; husbilar och husvagnar.
• Direkt funktions- och personalansvar för inköps- samt marknadsavdelningen.

Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Resor ingår naturligt till våra sju centers, leverantörer i Tyskland, handlardagar runtom i Europa samt mässor (ca 25-40 dagar/år).

Profil
Vi söker dig med flerårig erfarenhet av liknande roll, gärna från fordonsbranschen. Du är förtroendeingivande med integritet och har en stark kommunikativ ådra. Du är van att arbeta i team men är orädd att fatta beslut. Vidare har du ett affärssinne med utvecklat processtänk, en strategisk höjd med förståelse för att det operativa arbetet är en del av uppgiften.

För tjänsten krävs att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt hanterar Officepaketet väl. Då vi har tyska leverantörer, är tyska i tal och skrift meriterande.

Vi erbjuder dig en stimulerande tjänst i en verksamhet som genomsyras av glädje, nytänkande och framåtanda.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.

Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista dag att ansöka är 2020-09-20

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Ninni Svahn på tel. 0769-48 43 33.

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4561".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Aktiebolaget Söder & Co Consulting

Jobbnummer
5358559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: