Vi söker försäkringsutredare till Norrköping
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Nyköping,
Motala eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Avdelningen för sjukförsäkring har för en tid sedan tagit över ansvaret för inkomna samtal och stöd i självbetjäning från Kundcenter och ett nytt område inom avdelningen för sjukförsäkring har skapats.
Området omfattar generella kundfrågor samt handläggning av sjukfall. I generella kundfrågor ingår telefoni, hantering av E-post och sociala medier samt digitala kundmöten. Utöver dessa arbetsuppgifter, som tidigare varit nationellt organiserade, förekommer handläggning av vissa sjukpenningärenden samt vissa arbetsuppgifter kopplade till det digitaliserade sjukpenningsflödet.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringsutredare har du ett viktigt uppdrag: att se till att våra kunder får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Kontakten med kunderna sker i telefon och skriftligt. Varje kund har en situation som är unik och behöver bemötas utifrån sina specifika behov.
Du är ofta den första som kunden har kontakt med och det är du som informerar om vilka möjligheter och vilket ansvar kunden har. Genom en rättssäker och effektiv bedömning ser du till att kunderna får rätt ersättning i rätt tid, vilket leder till att kunderna känner trygghet och förtroende.
Du kommer att ingå i ett team där du och dina kollegor ger varandra stöd och bidrar till reflektion och lärande i arbetet.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har arbetat självständigt med att göra bedömningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har god administrativ förmåga
• har erfarenhet av kundkontakt via telefon och sociala medier
• har kunskap och intresse inom IT/teknik
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Frågor kring tjänsten besvaras av Rekryterande chef (för frågor om tjänsten, efter 29/11): Ellinor Rifall, tel: 010- 1145442. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen) Josefin Lewenstierna tel: 010-116 33 76. För fackliga frågor: ST Christian Lönnqvist, tfn: 010-112 32 23, SACO Daniel Rander, tfn: 010-116 28 77, Seko Irre del Barda, tfn: 010- 11 53 087.
Ansökan
Vill du bli en av oss?
Välkommen med din ansökan senast den 4 december 2017 Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-11-20ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3811713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.