Vi söker erfaren Regionchef till Specsavers.

Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg i Stockholm, Sundbyberg, Norrköping, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Specsavers Sweden AB är en del av den internationella optik-kjedjan Specsavers Optical Group som bildades på Guernsey 1984. Under dessa år har Specsavers vuxit till att bli den största privatägda optikerkedjan med ca 2000 butiker i Europa, Australien och Nya Zeeland. Specsavers etablerades i Sverige 2004 och är nu marknadsledande med ca 110 butiker spridda över hela Sverige.

Vi utökar vårt team och söker nu ytterligare en Retail Performance Consultant (RPC) till vår nya region Stockholm Syd

Brinner du för försäljning och service och har du ett driv att vara med och vidareutveckla Specsavers Sverige? Då kan du vara vår nya kollega!

Vad gör en RPC hos Specsavers?
RPC är den primära kontakten mot våra butiker. Tillsammans med butikspartners är RPC ansvarig för att driva verksamheten framåt och se till att butikens profil och riktlinjer följer i linje med vårt koncept. RPC ansvarar för försäljningen i regionen och har ett nära samarbete med resten av retailteamet för att säkerställa optimal drift och samordning av olika aktiviteter. En viktig del i rollen är att tillhandahålla överlägsen kundservice till både interna kollegor och externa kunder.

Andra uppgifter:
RPC är ansvarig för att säkerställa goda rörelseresultatet i regionens butiker genom att utveckla, styra och bygga viktiga relationer med både butikspartners och butiksanställda. Du utvärderar löpande butikens prestanda och skapar, i samarbete med butikspartnern, åtgärder för förbättringar. Det är viktigt att du på ett tydligt sätt kommunicerar vikten av att arbeta med best practice i enlighet med vårt koncept samt att du förstår vår bransch och kan hjälpa partners med att skapa och driva affärsstrategier.

Du agerar som coach och stöd gentemot partners i din region och i nära samarbete med dem utvecklar du affärsplaner och identifierar mål.

Ett gott samarbete med andra avdelningar som t.ex. Produkt, PR och Finans är oerhört viktigt för att främja försäljningsresultat i butikerna, samt för att introducera och stötta utrullning av nya koncept och initiativ i butikerna.

Hur kommer du att lyckas som RPC?
Du är en person som trivs med att alltid vara på språng! Detta är ett jobb som kräver en hel del resande och du kan förvänta dig ca 4-5 resdagar/vecka och 1-2 övernattningar/månad. Placeringsort är Stockholm. Du gillar att arbeta med många projekt parallellt och du kommer bra överens med alla typer av människor. Du ser möjligheter i varje utmaning och är bra på att kommunicera, sälja och övertyga. Att du brinner för kundservice och exceptionella kundupplevelser är en självklarhet. I rollen krävs en förmåga att arbeta produktivt och strukturerat, både i samarbete med andra och på egen hand. Sist men inte minst så brinner du för att arbeta inom retail!

Vad önskar vi från dig?
Du har minst 3-5 års erfarenhet av en liknande roll, har du dessutom erfarenhet av att arbeta i en franchiseverksamhet är detta ett stort plus. Branscherfarenhet är meriterande men ej ett krav. Vi vill att du ska kunna visa upp goda resultat ifrån tidigare arbete inom försäljning. God numerisk och ekonomisk förståelse är avgörande för att lyckas i rollen samt bra skriftlig och muntlig kommunikation, både på engelska och svenska. Erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg är önskvärt. Då du kommer att köra mycket bil i tjänsten är körkort ett krav.

Varför Specsavers?
Hos oss hittar du en engagerad och entusiastisk personalstyrka, som ständigt arbetar för att göra Specsavers till kundens val av optikerkedja. Vi är en internationell kedja med goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga villkor där vi brinner för det vi gör. i Specsavers lever vi våra värderingar, och behandlar andra som vi själva vill bli behandlade.

Passar du in på beskrivningen ovan så ser vi mycket fram emot din ansökan senast 10/6 2018.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Retail Advancement Emil Wiktorsson via telefon 072-2119991.

Låter det spännande? Vänta inte med att höra av dig eller skicka in din ansökan, (gärna i PDF-format), via knappen nedandå vi kallar fortlöpande till intervju. Ansvarig rekryterare är Lars Eliason, Senior Recruiter +46 70-838 78 43 alt lars.eliason@retailrecruitment.se


Publiceringsdatum
2018-05-30

Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Ange följande referens när du ansöker: RPC SSAB STHLM SYD
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Eliason lars.eliason@retailrecruitment.se +46 70-838 78 43

Företag
Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail&FMCG

Adress
Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail&FMCG
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4177256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg: