Vi söker enhetschef till HSL-enheten inom Socialförvaltningen

Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential!
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

Publiceringsdatum
2023-02-16

Arbetsuppgifter
Ditt ansvarsområde som enhetschef omfattar kommunens samtliga sjuksköterskor, arbetsterapeuter samt dag- och hemrehabilitering.
Ditt uppdrag är att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och strategiska ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer
att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet.
En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten. Vi tror på ett lagarbete med fokus på att ta tillvara medarbetarnas engagemang och kreativitet.
Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bland annat innebär samverkan med både interna och externa aktörer.
Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp med andra enhetschefer, verksamhetsutvecklare, MAS, MAR/controller och processledare Nära vård som rapporterar direkt till förvaltningschef. Utöver det träffas kommunens chefer i Chefsdialoger med fokus på gemensamma frågor och kompetensutveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har en adekvat högskoleutbildning, gärna en bakgrund som sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget
• Har tidigare chefs/ledarerfarenhet inom området.
• Har en god administrativ förmåga
• Har grundläggande kunskap i ekonomi, arbetsrätt och arbetsmiljö
• B-körkort

Som person söker vi dig som gillar den ledande rollen och är målmedveten med ett gott sinne för planering.
Du är analytisk och har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.
Som person har du en helhetssyn, tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende kommunens bästa.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att arbeta digitalt är en förutsättning. Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart viktigt i vårt arbete.
Att vara nytänkande och utvecklingsinriktad ser vi som en viktig del av uppdraget. Du har ett intresse och erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsmetoder och processer inom aktuellt område. Vi ser också att du har förmågan att leda förändringsarbete. Du är kommunikativ genom tydlighet, lyhördhet och skapar delaktighet.
Du har ett genuint intresse för människor och uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Detta är speciellt viktigt eftersom dina medarbetare är utplacerade på våra olika särskilda boenden, LSS-boenden och i hemsjukvården där teamarbetet är prioriterat.
För att lyckas i rollen har du en personlig mognad och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.

ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1199711".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
tf. Förvaltningschef
Marie Casco
0585-482 80

Jobbnummer
7453889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen: