Vi söker en VD-assistent!
Uniflex AB / Assistentjobb / Stockholm
2025-08-22
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uniflex AB i Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi söker nu en erfaren VD-assistent för ett konsultuppdrag i Hammarby sjöstad. Uppdraget syftar till att stötta och avlasta VD under en pågående rekryteringsprocess, fram till dess att en permanent lösning finns på plats.
Publiceringsdatum2025-08-22Om tjänstenSom VD-assistent har du en central funktion med huvuduppgift att underlätta VD:s vardag och säkerställa att verksamheten fungerar effektivt. Rollen innebär ett brett ansvar, där du både hanterar praktiska uppgifter och bidrar med strategiskt stöd.
Omfattning: ca 80-100 % (på timbasis)
Period: Initialt fram till dess att permanent lösning finns, med möjlighet till förlängning (ca 3 månader)
Plats: Stockholm (kontor i Hammarby Sjöstad)
Distansarbete: Möjligt 1-2 dagar per vecka
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:
Kalender- och möteshantering - samordna och prioritera VD:s schema, koordinera interna och externa möten, förbereda agendor, skriva protokoll samt följa upp beslutspunkter.
Kommunikationsstöd - hantera inkommande och utgående korrespondens, filtrera och prioritera e-post, samt sköta kontakter med samarbetspartners och andra externa aktörer.
Reseplanering - boka och administrera resor, hantera upplägg, utgifter och rapportering.
Analys och underlag - samla in och sammanställa material inför möten och beslut, samt skapa presentationer och rapporter.
Projektstöd - delta i och driva projekt, arrangera studiebesök och events samt bidra i utvecklingsarbete av arbetssätt och processer.
Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på hög servicekänsla, struktur och integritet.
Vem är du?
Obligatoriskt:
• Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, kommunikation, marknad eller motsvarande.
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som assistent/koordinator/strategisk partner till ledning.
• Erfarenhet av projektledning.
• Mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word och PowerPoint.
Vi söker dig som är:
• En skicklig organisatör som hanterar många parallella uppgifter med hög precision.
• Självständig men också en lagspelare med förmåga att se helheten.
• Serviceinriktad, intuitiv och proaktiv - du ligger steget före i planering och problemlösning.
• Kommunikativ, relationsbyggande och van att hantera många kontaktytor.
• Noggrann, ansvarsfull och har hög integritet samt känsla för konfidentialitet.
• Flexibel, stresstålig och nyfiken på nya arbetssätt och digitala lösningar.
Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar.
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.
På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling
Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Ersättning Fast l?n
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "67550".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uniflex AB (org.nr 556637-0341),
http://www.uniflex.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 9471084