Vi söker en samhällsvägledare till Lerums kundcenter "KomIn"
Lerums kommun, Lerums kundcenter KomIn / Organisationsutvecklarjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Lerums kundcenter KomIn i Lerum Lerums kundcenter KomIn fungerar som en väg in till kommunens alla verksamheter och hanterar frågor och ärenden från invånare direkt vid första kontakten. KomIn tar emot och besvarar frågor, synpunkter och felanmälningar från invånare, företagare, besökare och kunder till kommunen. Kontakterna sker genom telefon, e-post, sociala medier och personliga besök.
Nu förstärker vi teamet och du blir en av åtta samhällsvägledare på KomIn.
Publiceringsdatum2017-12-15ArbetsuppgifterSom samhällsvägledare arbetar du utifrån invånarens villkor med fokus på att lösa kundens behov. Du står för enastående service och trevligt bemötande.
Arbetet är omväxlande och tempot är stundtals högt. Ärenden spänner över ett brett spektra inom alla kommunens ansvarsområden. Som samhällsvägledare på KomIn krävs att du är strukturerad och att du kan möta alla slags människor på ett positivt och professionellt sätt.
Kika gärna på Lerums kommuns instagram-konto där vi under vecka 49 visade upp vår vardag. @Lerumskommun heter vi på Instagram.
KvalifikationerHögskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet. I övrigt vill vi att du:
• kunnig i att använda tekniska hjälpmedel för att söka information
• uttrycker dig ledigt och korrekt i skrift
• har ett intresse för samhällsfrågor.
• har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• är kommunikativ och kan möta människor i olika situationer, med olika förutsättningar.
• är trygg och tydlig som person.
• har förmåga att ge bra service och ett gott bemötande samt att kunna avgränsa och avsluta samtal på ett sätt som gör att kunden är nöjd.
• ansvarskänsla och förmåga att strukturera arbetet, trots många avbrott.
• har förmåga att samarbeta och är flexibel.
• har ett öga för utvecklingspotential i Kundcenter, och ett driv att genomföra denna utveckling.
• har arbetslivserfarenhet.
Varmt välkommen till oss som vårt nyaste stjärnskott!
ÖVRIGT
Lerums kommuns vision - att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.
Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Sista dag att ansöka är 2017-12-27
Omfattning: heltid (100 %), tillsvidare.
Arbetstid: schemalagd, för närvarande i rullande schema. Nuvarande öppettider är på måndag- torsdag kl. 8-18, fredag kl. 8-16 men kan komma att förändras.
Arbetsplats: kommunhuset vid Bagges torg, Lerums centrum.
Tillträde: så snart som möjligt efter årsskiftet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-29
Ange följande referens när du ansöker: A738782
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Elebring
elin.elebring@lerum.se 0302-52 20 09
FöretagLerums kommun, Lerums kundcenter KomIn
AdressLerums kommun, Lerums kundcenter KomIn
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 3857291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.