Vi söker en Kontorssamordnare med sinne för ekonomi och inköp!
Kga Logistik AB / Kontorsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kga Logistik AB i Örebro,
Karlskoga,
Norrköping eller i
hela Sverige KGA Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Galatea AB som ingår i Martin & Servera-koncernen. Vi bedriver lagerhållning och distribution av alkoholhaltiga drycker till Systembolaget, HoReCa (Hotell, Restaurang, Catering), grossister och dagligvaruhandeln. Vi erbjuder även kompletterande tjänster till våra kunder såsom fakturering, innesälj, rapportering och lagerstyrning. Vi är sedan september 2018 placerade i renoverade lokaler i Bista, Örebro. Om rollen Då vår nuvarande kontorssamordnare går vidare i karriären söker vi en ny person till teamet som vill vara med och utveckla verksamheten! Som Kontorssamordnare är du i många fall vårt filter och kommunikationskanal mellan vår kontors- och lagerverksamhet. Ditt ansvar och dagliga arbetsuppgifter skulle bland annat bestå av en nära dialog med kollegor inom KGA och koncernen, kontakt med våra leverantörer och hanteringen av avtal med dessa (för ex städ, post etc) samt administration kring diverse inköp. Arbetet bygger på ett lagspel där samarbete mellan avdelningar och bolag inom koncernen är viktigt. Ditt ansvar kommer att vara att planera och prioritera arbetet i din roll för att bidra till verksamheten. I rollen kommer du att arbeta med inköp av förbrukningsmaterial till kontor och lager kontakten med externa leverantörer och administrera avtalen med dessa. Bl.a. inom städ och posthantering. övriga chefer och medarbetare för att kvalitetssäkra vårt ISO-arbete, inom miljö och kvalitet.att administrera ekonomisk uppföljning av frakter och reservationer ständiga förbättringar inom dina ansvarsområdengrundläggande ekonomisk administration, exempelvis säkerställa kontering och attester av fakturor att sammanställa filer från vårt tidsystem till lönecenter för att säkerställa kvalitet i utbetalningar Om den profil vi söker Vi söker dig som är en erfaren administratör som trivs med och tycker att det är roligt med siffor. Du behöver inte vara ekonom men du har vana av och ett sinne för system och problemlösning. Genom att ha en grundläggande analytisk förmåga, hitta bra lösningar och se samband kommer du lyckas bra med dina nya arbetsuppgifter. Du har inställningen att du och kollegorna skall ha det trevligt tillsammans på jobbet! Som person vågar du säga till när något inte stämmer och känner dig trygg med att ställa frågor och ta egna initiativ. Du kommunicerar med en tydlighet men kan anpassa dig efter vem mottagaren är. Du håller huvudet kallt och stressar inte upp dig själv eller andra. I din planering är du strukturerad och har förmågan att prioritera. Du är van att skapa och jobba efter rutiner, även om du gillar att alla arbetsdagar inte alltid ser likadana ut. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ISO, kvalitet och miljö, så är det meriterande. Har du tidigare arbetat i ett bolag med lagerhantering är det ett också ett plus! I rollen har du erfarna kollegor runt omkring dig som kan verksamheten utan och innan. Det viktigaste är att vi hittar dig som är rätt person för jobbet - då är vi övertygade om att du kommer lära dig uppgifterna och ta dig an din nya roll! Om KGA Logistik På vår arbetsplats arbetar ca 70 kollegor. Vi ser skillnader mellan människor som en styrka och är säkra på att olikheter berikar. Det i sin tur gör att vi nästan är säkra på att du kommer att hitta kollegor som du trivs med och som kommer att ge dig många trevliga och roliga stunder på jobbet. Hos oss är det snabba puckar och händelserika dagar med omväxlande uppgifter. Vi är en prestigelös organisation där det finns mycket möjlighet till eget ansvar och där vi arbetar med hur kan vi göra saker smartare, tydligare, säkrare, bättre, enklare och roligare. Vi har förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, genom vilket vill vi motivera till ökat välbefinnande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kommer att tillämpas. Tillträde sker gärna snarast men efter överenskommelse. Om ansökan och processen Undrar du hur det är att jobba som Kontorssamordnare på KGA Logistik och vill veta mer om tjänsten? Kontakta då Transportchef Linnea Lektér på 070-291 52 62. Vi hanterar ansökningar löpande så ansök så snart som möjligt dock senast den 3 maj 2019. Du registrerar din ansökan via länken. För att ta reda på om det är just dig som vi söker och att du kommer att trivas hos oss, innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi tar hjälp av Galateas HR Chef samt koncernens moderbolag, Martin & Servera, för hantering av testerna i den här rekryteringen.
Publiceringsdatum2019-04-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKGA LOGISTIK AB
KontorsadressBISTAGATAN 8
Jobbnummer 4726929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.