Vi söker en erfaren servicedesk medarbetare!

Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Stenungsund, Borås eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Dina arbetsuppgifter
Vi på Experis söker nu en driven och erfaren servicedesk medarbetare till kund för spännande uppdrag i centrala Göteborg.
Som medarbetare i Service Desk är man ansiktet utåt för all IT-verksamhet på företaget. Kontaktytorna är telefon, e-mail, chat, VIP-support samt inte minst personliga kontakter. Att ge professionell och kundanpassad service är ryggraden i verksamheten.
Service Desken ansvarar för att registrera och kategorisera samtliga incidenter och beställningar. Man iklär sig olika roller såsom; Agent, Dispatcher, VIP-support eller MIP-ägare. Service Desken har höga rättigheter i de flesta system och man förväntas att lösa problemen vid första kontakt. Till sin hjälp har man en kunskapsdatabas samt sina egna eller kollegers kunskaper. Arbetet är processtyrt vilket ger hjälp med prioriteringar och koordinering.

Arbetsuppgifterna handlar både om att lösa problem som uppstår men också att arbeta proaktivt och utvecklande. Exempel på vanliga problem är tekniska fel på lokal och utrustning såsom skrivare, projektorer, telefoner etc. Service Desken är den naturliga knutpunkten då större IT-incidenter inträffar och då ansvarar man för informationsspridning via Ex v telefon, e-mail, SMS, Intranät etc. Service Desken skapar samtliga användare konton, tilldelar rättigheter och behörigheter för de flesta IT-systemen.

Service Desken kommer att utveckla sitt åtagande mot att mera proaktivt övervaka system, nätverksförbindelser och därigenom kunna agera snabbare då incidenter uppstår. Man har här direktkontakt med flertalet av våra leverantörer.

Vem är du?
Att jobba i servicedesken kräver att du har lång erfarenhet av first line support minst 3 år, du har mycket goda kunskaper i Microsoft olika produkter, ITIL- certifieringar, Server och AD erfarenhet, kodning i t.ex. powershell och XML.

För att lyckas i rollen måste du tycka om att ge förstklassig service och ha förmåga att vara lyhörd för dina kunders behov. Du ska vara en kreativ problemlösare som tar egna initiativ och får saker ur händerna. Du tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare. Du ska trivas i varierande arbetstempo. Du är en i grunden stabil person med positiv inställning som inte berörs personligen då kunder kommer med kritik eller är i affekt. Du ska även vilja och ha möjlighet att resa. För denna tjänst så krävs det att du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder långsiktighet och trygghet, hos oss kan du stanna kvar och ha många vägar för att gå vidare i karriären. Att arbeta som konsult hos oss är ett effektivt sätt för dig att bygga på dit CV med de erfarenheter och kunskaper du behöver för att nå dit du vill komma i din karriär.

Låter det som någonting för dig? Ansök då redan idag genom att lägga in ditt CV på www.experis.se

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson för detta jobb
För frågor vänligen kontakta Sofie Johansson, sofie.johansson@se.experis.com .
Då den här tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgångsdatum så vill vi gärna ha din ansökan snarast.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Johansson

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2723126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: