Vi söker en erfaren bostadsanpassningshandläggare till kommunen
Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Botkyrka Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.
Samhällsbyggnadsförvaltningen förvaltar och utvecklar både stad och landsbygd inom kommunen. Vi har det samlade ansvaret för att planera och skapa de fysiska, juridiska och affärsmässiga förutsättningarna för en trygg och god livsmiljö i Botkyrka. Våra 125 medarbetare arbetar för att möjliggöra för ett bra boende och en attraktiv närmiljö oavsett var i livet man befinner sig.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Gillar du ett omväxlande arbete och vill arbeta i en kommun som ligger i framkant inom digitaliseringsområdet? Tycker du dessutom att det är roligt och givande att ge god service till medborgare i kommunen? Då ska du söka det här jobbet!
I rollen som bostadsanpassningshandläggare kommer du att handlägga ansökningar om bidrag enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag (2018:222).
I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder och intyg, skriva offertförfrågningar, hantera offerter, skriva beslut, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag samt att hantera fakturor. Du har egna ärenden där du, dina kollegor och enhetschefen har ett nära samarbete. Du ska ha intresse för att arbeta med att förbättra och utveckla vårt arbetssätt tillsammans inom gruppen och förvaltningen. Du arbetar både självständigt och gemensamt i gruppen. Samarbete med intygsgivare, fastighetsägare, entreprenörer samt andra myndigheter och huvudmän tillhör också de vardagliga arbetsuppgifterna, likaså att hålla sig uppdaterad inom gällande lagstiftningar, föreskrifter och domar som kan påverka handläggningen av bostadsanpassningsbidrag.
Vi erbjuder dig
Ett brett, komplext och fantastiskt roligt uppdrag på en enhet fylld av kompetens och engagemang med fokus på våra medborgares behov av service och vägledning. Bostadsanpassningen tillhör bygglovsenheten. Inom enheten hjälper och stöttar vi varandra och delar med oss av vår kunskap för att vi ska uppnå samsyn och utföra vårt samhällsnyttiga uppdrag med hög kvalitet.
På bostadsanpassningen arbetar tre handläggare som har ett mycket nära samarbete kring ärenden och utvecklingsarbete.
Vår arbetsplats ligger i Tumba nära pendeltågstationen, och vi arbetar både på kontoret och på distans utifrån verksamhetens behov.
Du som söker till oss
Publiceringsdatum2024-02-20Kvalifikationer• Din bakgrund kan vara arbetsterapeut eller fysioterapeut, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och lämplig för uppdraget...
- Du har mångårig arbetslivserfarenhet inom relevant område.
- Det är viktigt att du har kunskap om olika funktionsnedsättning i olika åldrar, och dess konsekvenser, så att du kan förstå och tolka medicinska intyg. Detta för att möjliggöra en rättssäker bedömning om bostadsanpassningsbidrag.
- Du har ett giltigt B-Körkort.
- Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. God svenska i tal och skrift är en förutsättning eftersom du kommer att kommunicera med och lyssna på medborgarna.
Vi ser det som meriterande men inte ett krav om du har erfarenhet av arbete med handläggning av bostadsanpassningsbidrag.
Eftersom vi har ett digitaliserat arbetssätt krävs det att du är strukturerad, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och håller uppsatta tidsramar. I din roll ska du effektivt driva dina ärenden framåt i processen för att nå de uppsatta målen.
Vi är en verksamhet i utveckling och söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och utmaningar samt bidrar med ditt engagemang och kompetens.
Rollen kräver en samarbetsinriktad förmåga eftersom vi har mycket kontakt med människor både internt och externt, och du behöver vara trygg i din roll då du ska förmedla information.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Du är trygg i dig själv, har självinsikt, kan skilja på det personliga och professionella samtidigt som du förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du kan fatta svåra beslut, väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SBN/2024:00086".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
Kontakt Annelie Fager
702856320 Jobbnummer 8484248
Observera att sista ansökningsdag har passerat.