Vi söker en energirik administratör
Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige I vårt moderna samhälle ska vi kunna förvänta oss att energin är tillgänglig när vi behöver den, årets alla dagar, dygnets alla timmar. Vi vill att den energi vi använder ska ha så liten påverkan på klimat och miljö som det är möjligt. Svensk, klimatsmart energi är nyckeln till ett hållbart samhälle och Energiföretagen Sverige är branschorganisationen som arbetar för att ge energibranschen förutsättningar för att leverera hållbar energi till alla, alltid.
Nu söker vi en energirik administratör som vill vara med och utveckla Sveriges bästa branschorganisation.
Du kommer att tillhöra en grupp med administratörer som administrativt stöttar våra enheter och regionchefer.
Publiceringsdatum2018-09-26ArbetsuppgifterDu kommer att i nära samarbete med våra regionchefer och enheter medverka i planering och genomförande av region- och medlemsaktiviteter, möten och seminarier mm.
Det innebär att administrera inbjudningar till olika aktiviteter för våra medlemmar, till exempel regionmöten och nätverksträffar, samt att ansvara för anmälningar, logistik, praktiskt genomförande och uppföljning av de planerade aktiviteterna. För att kunna möta medlemmarna på bästa sätt krävs lyhördhet för deras behov och ett personligt bemötande.
Förutom arbetet kring region- och medlemsaktiviteterna ingår det även att bistå med administration av remisshantering, nyhetsbrev, medlemsförfrågningar, brevutskick samt uppdatering av vår medlemsdatabas. Du ska också vara beredd att hjälpa till i vår reception vid behov.
Din Profil
Vi söker dig som trivs i rollen som administratör och tycker om att samverka med andra. Du har minst gymnasieutbildning och minst 5 års erfarenhet av administrativt stöd och servicearbete. Du har goda kunskaper i Office och intresse för IT-stödsystem.
Det är meriterande om du har arbetat i systemen Trippus, Apsis och Episerver.
Du har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt, tycker om att ge service, samverka och lösa problem. Då vi ibland jobbar med korta tidsgränser är det en fördel om du har förmåga att prioritera och att kunna jobba med flera arbetsuppgifter parallellt.
Vi arbetar kontinuerligt med ständiga förbättringar och vill gärna att du är med och bidrar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med 6 månaders provanställning.
Vi erbjuder dig
Att bli en del av vårt team, som vill göra världen lite bättre. Du kommer att arbeta i våra trevliga lokaler belägna mitt i centrala Stockholm. Energiföretagen Sverige erbjuder bra anställningsvillkor och personalförmåner såsom massage, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag m.m..
Om oss
Energiföretagen Sverige samlar företag som producerar, distribuerar, handlar med och lagrar energi. Våra medlemmar levererar energi varje sekund, året runt. Till hushåll, stora och små företag och samhälle. Tillsammans driver vi förändring som möjliggör ett långsiktigt hållbart samhälle. Det gör vi i samverkan med vår omgivning eftersom vi är övertygade om att såväl medlemmarnas, som samhällets visioner, förverkligas bättre med gemensamma krafter. Vi bidrar i samhällsbygget med vår kunskap för att utveckla ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbara energisystem. Vi ger Sverige drivkraft. Idag och i framtiden. Läs mer om oss här:
www.energiforetagen.se.Ansökan och frågor
Din ansökan vill vi ha via e-post till
ansokan@energiforetagen.se senast den 8 oktober 2018.
Frågor om tjänsten besvaras av samordningsansvarig administration Anna-Karin Blomdahl, tfn 073 425 25 66 mejl,
anna-karin.blomdahl@energiforetagen.se Fackliga företrädare är för Unionen Mattias Jönsson 08-677 26 71 och
för SACO Louise Marcelius, 08-677 27 06.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-08
FöretagHuvudkontor
KontorsadressOlof Palmes Gata 31
Jobbnummer 4367771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.