Vi söker Ekonomihandläggare till Östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
2014-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker Ekonomihandläggare till Östersund" (publicerad 2015-03-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 260 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och i Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 25 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2015. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder och ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomiadministration och e-handel i Östersund. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på fyra enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. På den aktuella enheten i Östersund finns ca 35 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I tjänsten ingår bland annat:
Kundfakturahantering
Utbetalningar
Löpande bokföring
Avstämningar

Publiceringsdatum
2014-10-09

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms som likvärdiga
Goda kunskaper i Microsoft Office
Erfarenhet av löpande bokföring

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av att jobba i Agresso redovisningssystem
Van att hantera stora volymer
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området

Vidare ska du ha förmåga:
Serviceinriktad, noggrann, ansvarsfull
Bidra till god stämning på arbetsplatsen och utföra arbetsuppgifterna med fokus på kunden
Mål- och resultatinriktad
Initiativrik samtidigt som du är lojal mot fattade beslut

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Östersund
Resor kan förekomma till våra övriga verksamhetsorter Gävle och Stockholm
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svärdfeldt, Enhetschef, tel. 010-456 02 73.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Anéa Elfving SEKO tel. 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel. 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 19/10 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med ansökan och anställningens namn samt Dnr 10604?2014/2511.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-19
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Maria Svärdfeldt, Enhetschef 010-4560273 (Arbete) maria.svardfeldt@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2025556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: