Vi söker 2 fakturahandläggare till Gävle

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 260 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på fyra enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. På den aktuella enheten i Gävle finns ett tjugotal medarbetare

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I tjänsten ingår bland annat:
Leverantörsfakturahantering
Avstämningar
Betalningar
Kundfaktureringar

Publiceringsdatum
2015-03-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Lägst gymnasieutbildning helst med inriktning i redovisning eller motsvarande kvalifikationer
Dokumenterat goda redovisningskunskaper
Goda kunskaper i Microsoft Office

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av att jobba i Agresso och/eller Visma
Van att hantera stora volymer
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området

Vidare ska du ha förmåga:
Serviceinriktad, noggrann och ansvarsfull
God samarbetsförmåga
Bidra till god stämning på arbetsplatsen och utföra arbetsuppgifterna med fokus på kunden

Övrig information
Anställningen är 100 procent och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotte Fransson, enhetschef, tel. 010-456 00 99.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-65 65 82, Martina Sterner Saco-S, tel. 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 3 april till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "fakturahandläggare till Gävle, Dnr 10256-2015/2511."

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-03
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Charlotte Fransson, Enhetschef 010-4560099 (Arbete) charlotte.fransson@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2213655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: