Verksamhetsutvecklare med samordningsansvar

Bolagsverket, Företagsavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

Företagsavdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Vi ger information och service till våra kunder via telefon och e-post i våra direkta kundmöten. Avdelningen ansvarar även för det operativa brottsförebyggande arbetet inklusive utveckling och samverkan.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

Publiceringsdatum
2024-03-15

Arbetsuppgifter
Vi söker en kreativ och målmedveten verksamhetsutvecklare med samordningsansvar för våra verksamhetsspecialister!

Som verksamhetsutvecklare kommer du att samordna ett engagerat och kompetent team med ett 30-tal verksamhetsspecialister som är placerade över hela vår Företagsavdelning. Du kommer att tillhöra enheten Gemensamma funktioner och ingå i enhetens ledningsgrupp. Arbetet kommer även att innebära ett nära samarbete med avdelningens sektionschefer. Bolagsverket har stort fokus på brottsförebyggande arbete och som verksamhetsutvecklare förväntas du att arbeta proaktivt med detta i ditt dagliga arbete.

I din roll som verksamhetsutvecklare har du en övergripande helhetsbild över verksamheten och kommer att leda, driva och aktivt arbeta med översyn och metodutveckling gällande arbetssätt och rutiner samt säkerställa att utvecklingsarbetet pågår och leder till resultat. Din roll som verksamhetsutvecklare är viktig för att driva det arbetet framåt. Du kommer bland annat att skapa förutsättningar för avdelningens kompetensförflyttning samt medverka och driva arbetet med att utveckla Bolagsverkets utbildningsverksamhet inom kärnverksamheten till mer flexibla och digitala former.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• leda, stödja, administrera och följa upp verksamhetsspecialisterna och skapa förutsättningar för dem i deras roll
• samordna och driva verksamhetsspecialisternas arbete med utveckling och ständiga förbättringar
• samordna och säkerställa resursbehovet för verksamhetsspecialisterna och vid behov göra prioriteringar inom gruppen
• leda utvecklingsuppdrag vid behov av förändringar i arbetsprocesser och IT-system

Då detta är en ny roll kommer du att få stora möjligheter att vara med och påverka utformningen av ditt uppdrag. Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.

Kvalifikationer
Som person är du den som lyfter blicken, kan se ett större perspektiv och har förmåga till helhetssyn. Du är kreativ och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är en trygg person med hög integritet och som står upp för dina åsikter. Du är målmedveten med ett starkt engagemang och entusiasm för det du gör. Du tar initiativ och sätter igång de aktiviteter som behövs för att nå resultat. Du har mycket goda kunskaper i svenska och du uttrycker dig på ett tydligt och effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.

Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• flerårig aktuell erfarenhet av att leda, driva verksamhetsutveckling, samordning eller annan organisationsutveckling.
• erfarenhet av att utveckla olika arbetssätt och att leda olika typer av förändringsarbeten.

Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning och lärandefrågor
• erfarenhet av agila arbetssätt.

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.

Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.

På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 383/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Företagsavdelningen

Kontakt
Enhetschef
Malin Staaf
060-18 41 29

Jobbnummer
8544474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Företagsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen: