Verksamhetsutvecklare med inriktning mot Inköp/Upphandling/E-han

Region Norrbotten / Organisationsutvecklarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Arbetsplats: Verksamhetsområde Administrativt Stöd & Utveckling inom Division Service
Referensnummer: 196686

Om arbetsplatsen

Division Service har det samlade ansvaret för serviceverksamheten inom Region Norrbotten.

Du kommer att arbeta inom verksamhetsområde Administrativt stöd och utveckling. Verksamhetsområdet kännetecknas som utförarorganisation för administrativa tjänster, samt projektledning inom Region Norrbotten och ansvarar för att utförandet sker enligt lagkrav och Regionens egna rutiner. Vi är expertisen inom våra respektive arbetsområden och agerar utöver utförare även som kompetenscentrum för resten av Regionen i de ansvarsområden vi arbetar inom.

Verksamheten är certifierad enligt ISO 9001.

Ledorden - helhetssyn, samverkan och flexibilitet ska genomsyra all vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2019-01-14

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att självständigt driva utvecklingsuppdrag framförallt inom området Inköp/Upphandling/E-handelskontor. Vi samarbetar inom administrativt stöd och utveckling och därför kan det också förekomma att arbeta i utvecklingsuppdrag inom våra andra områden.

I denna tjänst är följande specifikt:

• Du är ansvarig för en tvärfunktionell arbetsgrupp inom projektet E-handel. Projekt E-handel övergår i förvaltning under 2019 och vår verksamhet Administrativt Stöd & Utveckling övertar processansvaret. Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för sammanhållning av detta och för arbetet sker i god samverkan med Länsservice.

• Du verkar för ett effektivt flöde från det att upphandling inom området Upphandling/Inköp/E-handel är genomförd tills dess att beställande verksamhet har produkten/tjänsten levererad.

• Du agerar som stöd för enhetschef och verksamhetschef i utvecklingsfrågor och du blir uppdragsledare för förändringar som genomförs inom området Inköp/Upphandling/E-handelskontor.

• Du är verksamhetsansvarig för avtal som finns inom inriktningsområdet. (Avtalsmöten, Driftsmöten, ingå i referensgrupp vid upphandling)

• Du ansvarar för genomförande av kundundersökningar inom inriktningen (Skapa underlag tillsammans med enheter som undersöks, analysera resultat, avrapportera resultat enligt ledningsrutin).

Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och har verksamhetschefen som närmaste chef.

Bakgrund
Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva projekt/utvecklingsuppdrag. Det är meriterande om du har kunskap om och förståelse för Lagen om offentlig upphandling.

Vi är inne i en teknisk utvecklingsfas med flertalet förändringar inom IT. God IT-erfarenhet och förmåga att kunna se logiskt kring hur olika datasystem påverkar varandra är meriterande.

Erfarenhet att medverka vid utveckling av datasystem är meriterande då det underlättar för att förstå vokabulär inom IT-sidan.

Inom området Inköp/Upphandling/E-handelskontor finns bland annat datasystemen (Visma och Raindance) som samverkar för att E-handel inom Regionen ska fungera fullt ut. Erfarenhet att arbeta med dessa system är meriterande då det underlättar övergripande förståelse.


Vi lägger stor vikt personlig lämplighet. Det är betydande om du och dina referenser känner igen dig i följande beskrivningar:

• Du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt.

• Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Är lyhörd och kan anpassa dig till andra. Du tycker att det är viktigt att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt.

• Du kan hantera komplexa frågor. Analyserar och löser komplicerade problem.

• Du förstår språkligt komplicerade underlag, både talat och skrivet. Du kan författa dokument på fackspråkligt korrekt sätt och kan anpassa form och innehåll utifrån mottagaren.

Anställningsfakta
Tillsvidareanställning på heltid. Arbete måndag till fredag, dagtid.

Vill du veta mer?

Verksamhetschef, Anders Blomqvist
Telefon: 070-339 15 63
E-postadress: anders.blomqvist@norrbotten.se

Fackliga företrädare
Lena Nysjö, Vision, lena.nysjo@norrbotten.se
Maria Sjöberg, SACO, 070-616 08 31
Eva-Marie Fellermark, Ledarna, 072-725 23 70
Marianne Engberg, Kommunal, 070-392 86 52
Sista ansökningsdag är den: 2019-02-03

Varaktighet, arbetstid
Heltid, dagtid. Måndag-Fredag Tillsvidare

Ersättning
individuell lönesättning enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Blomqvist anders.blomqvist@norrbotten.se

Företag
Region Norrbotten

Adress
Region Norrbotten
Robertsviksgatan 7
97189 Luleå

Kontorsadress
Robertsviksgatan 7

Jobbnummer
4552630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Norrbotten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Norrbotten: