Verksamhetsutvecklare med inköpsansvar till Småländska Städ
Adding People AB / Organisationsutvecklarjobb / Jönköping
2025-07-04
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adding People AB i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Den här rekryteringen görs av Addpeople. Lyssna på Addpeoples podcast där vi på Småländska Städ berättar mer om oss och vem vi söker här:
https://open.spotify.com/episode/0wK8PSzOilOlZTDEG1TtKf?si=AnlNFzFRTVe5ZY_oAHWczADärför är du viktig
Som verksamhetsutvecklare med inköpsansvar ser du till att rätt förutsättningar finns på plats - oavsett om det handlar om elavtal, fordon, IT, lokaler eller maskiner. Med din affärsdrivna blick, din förmåga att läsa och förhandla avtal och ditt strukturerade arbetssätt, bidrar du till att vi växer smart, lönsamt och långsiktigt. Vi vet vad vi gör, men vi vill göra mer av det på alla orter - och här blir du en viktig del i att förverkliga det.
Vi erbjuder en nyckelroll i ett företag på en tillväxtresa, med korta beslutsvägar, stor frihet under ansvar och en kultur som präglas av tillit och framåtanda. Du får möjlighet att påverka, driva och förbättra - alltid med ambitionen att vi kan bli lite bättre varje dag. Ditt arbetsområde blir hela Småland, där vi finns med kontor i Tranås, Växjö, Höglandet, Västervik och Jönköping. Du utgår från kontoret i Jönköping och är en del av vår ledningsgrupp.
Det här är Småländska Städ
Historien om Småländska Städ började 1961 då det grundades av Gunnar Gustavsson. Han lämnade sedan över verksamheten till sin måg Curly Fritzell. 2006 köptes företaget av Ulf Gidhammar och hans dotter Eva Gidhammar, som då tillsammans hade 40 års erfarenhet av städbranchen sedan tidigare.
Småländska Städ drevs i och med detta vidare som ett familjeföretag. 2013 köptes Janne Putsare i Sävsjö. Nästa förvärv blev JW städ i Tranås 2015 och året senare Städkraft i Växjö. Med dessa förvärv så finns Småländska Städ AB i nästan hela Småland. Sen 2020 är Eva Gidhammar ensam ägare och 2022 förvärvades även Städcentralen i Västervik och 2025 Montico Service i Tranås. Läs mer på
www.smalandskastad.se.Vår kultur
Här blir du en del av ett värderingsstyrt team där alla blir sedda och hörda. Vi tror på ömsesidig respekt och att alla har rätt att tycka till och komma med idéer. Hos oss råder en framåtanda med positiv jargong och snabba beslut - vi gillar att ligga steget före, leverera det vi lovat och vara pålästa för att alltid kunna möta kundernas behov.
Vi tror på att skapa en miljö där människor växer. Som vår vd Eva Gidhammar uttrycker det: "Mitt ursprungsintresse är människor och att ge rätt verktyg för dom att växa och utvecklas". Vi vet att vi alltid kan bli lite bättre, och den drivkraften genomsyrar allt vi gör. Självklart har vi också kul på jobbet!
Fokus i din roll
I rollen ingår ett brett ansvar med fokus på inköp, avtal och etablering av våra befintliga affärsområden i alla orter. Följande arbetsuppgifter visar delar av rollen:
Ansvarar för företagets inköp av fordon, el, telefoni, IT, material och arbetskläder.
Förhandlar och tecknar avtal med leverantörer, leasingpartners och hyresvärdar.
Jämför, läser och förstår avtalstexter för kundavtal, hyreskontrakt och driftavtal.
Projektleder etableringar av nya orter eller kundlösningar enligt vår affärsmodell.
Säkerställer att rätt resurser, lokaler och utrustning är på plats vid uppstarter.
Arbetar ständigt med att effektivisera inköp, avtal och leverantörsstrukturer.
Identifierar förbättringsmöjligheter och bidrar med lösningsorienterade förslag.
Kort sagt - du är bryggan mellan idé och verklighet. Som Eva säger i vår rekryteringspodd: "Jag behöver en side-kick här - någon som vill vara med och driva, utveckla och göra skillnad i vardagen".
Om vi får önska
För dig är service en självklarhet - du vill förstå våra dotterbolags olika behov och affärer för att kunna ge dem rätt stöd. Vi söker dig med en bakgrund inom inköp och gärna från andra branscher än vår. Men - drivkraft är något vi alltid värdesätter, ibland till och med mer än expertis, eftersom rätt inställning och potential kan leda till stora framgångar. Så stämmer några av punkterna nedan in på dig, tveka inte att visa ditt intresse:
Erfarenhet av inköp och förhandling.
Goda kunskaper i Excel, för att kunna analysera och hantera data på ett effektivt sätt.
Utbildning är inte ett krav för denna roll, men relevant erfarenhet, kompetens och personlighet är avgörande.
Du är bekväm med att hantera juridiska termer och kan komplettera dina kollegor i frågeställningar som uppkommer.
Du gillar att arbeta nära affären, har ett starkt kommersiellt intresse och är van att skapa de strukturer som krävs för att nya affärsidéer ska kunna utvecklas och implementeras internt.
Körkort är ett krav.
Är det rätt plats för dig?
Du är skicklig kommunikativt och det är naturligt för dig att skapa goda relationer med såväl kollegor som externa samarbetspartners. Du gillar att arbeta strukturerat och metodiskt, med bibehållen förmåga att omprioritera och vara flexibel utifrån olika situationer.
Därtill ser vi också att du är en person som använder ditt engagemang för att identifiera problem och arbeta lösningsfokuserat. Vidare är du handlingskraftig och självgående - en person som leder dig själv i vardagen, är snabbfotad och förändringsbenägen och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik, du ser möjligheter där andra ser problem.
Bra att veta
Placeringsort Jönköping, resor mellan våra kontor förekommer frekvent
Tillsvidareanställning
Du rapporterar till vd
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering
Vissa ditt intresse senast den 17 augusti
Frågor? Kontakta Elina Terne, 073-039 70 04, eller Ida Jergell, 073-706 80 80.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adding People AB (org.nr 559161-8714)
553 03 JÖNKÖPING
Arbetsplats Addpeople
Jobbnummer 9417417