Verksamhetsutvecklare för framtidens serviceverkstad

MSX International Ltd / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg, Jönköping, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster till fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter.

Vill du vara med och utveckla framtidens serviceverkstäder? Fortsätt och läs! Vi på MSXI är nu delaktiga i ett långsiktigt projekt med syftet att implementera framtidens verkstadskoncept för ett av de större bilmärkena i Norden och vi söker nu implementationskonsulter som vill vara med på resan.

Våra kunder väljer oss för att vi skall göra skillnad - som medarbetare hos oss är det viktigt att du drivs av att coacha och motivera andra till ett lyckat förändringsarbete. Du trivs på resande fot med många externa kontaktytor då du arbetar parallellt med flera serviceverkstäder runt om i Sverige.

I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter:

• Implementering av ett nytt arbetssätt ute hos serviceverkstäder och bilåterförsäljare.

• Vägledning och coachning kring strukturer, processer, rutiner och metoder.

• Skapandet av handlingsplaner i samråd med bilåterförsäljare samt regelbunden uppföljning och feedback.

• Certifiering av de bilåterförsäljare som uppfyllt konceptets kriterier.

Omfattning och arbetsplats:

Detta är en heltidstjänst med ca 4 resdagar i veckan. Tillsättning sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. I denna tjänst är du anställd av MSXI men arbetar heltid för en av våra kunder.

Är du den vi söker?

Vi söker dig som är en skicklig relationsskapare med en god förmåga till att kommunicera och presentera budskap. Du är van vid att analysera resultat utifrån nyckelindikatorer samt av att koordinera, driva och följa upp processer.

Med din skicklighet i att coacha och skapa högpresterande team ser vi även att du har dokumenterad erfarenhet av väl genomförda förändringsprocesser. Då du jobbar självständigt krävs att du är ansvarstagande och resultatinriktad.

Publiceringsdatum
2017-11-27

Kvalifikationer
• God erfarenhet av servicemarknaden för personbilar och verkstadsprocesser.

• Dokumenterad erfarenhet av att leda förändringsarbete.

• Erfarenhet av coachning.

• Goda datakunskaper i Office-paket samt kunskaper i DMS-system.

• Goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt.

• Meriterande är om du har erfarenhet av att ha tillämpat LEAN-metodiken.


Vad kan vi erbjuda?

Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag där du har möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner.

Ansökan:

Låter tjänsten rätt för dig? Sök då redan idag! På grund av att alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.

Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sofia Widfeldt, Recruitment Specialist swidfeldt@msxi-euro.com.


Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Requirements:

Driver's license:
• B (Car)

Varaktighet, arbetstid
Full-time Permanent employment

Ersättning
Fixed

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Widfeldt swidfeldt@msxi-euro.com

Företag
MSX International Ltd

Adress
MSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3823852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MSX International Ltd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MSX International Ltd: